Mithril tröjan?

Är sedan några år en nöjd användare av klättermusens Mithrilbyxa. Jag har nu så smått börjat snegla på en tröja i samma material.

Finns det möjligtvis några med erfarenhet av detta plagg där ute? Vad tycker ni om det och vad använder ni tröjan till?
Är tröjan för varm för att vandra/klättra i och för kall för rast eller är den den verkligt goda cigarr klättermusen framställer den som?

Tacksam för era synpunkter!

Ulf Schneeberger
 
Supertröja!

En verklig supertröja. Jag använder den till cykling, vandring, klättring, mellanplagg...ja till det mesta.
Blir nästan aldrig för varm som en ulltröja lätt blir.
Även lätt att ventilera genom den sneda
Materialets goda egenskaper känner du juh redan till.

/Per
 
Toppen bra

Hej

Jag har ahft min tröja i ca 2.5 år och den ser lika ny ut. JAg har haft den på vandring i svenska fjällen och på Kilimanjaro. Toppen över en kortärmad underställströja som lite vind skydd och även som värmande plagg under en skaljacka om det är för varmt med fleece. Bra längd på ärmarna när man sträcker sig och skön att kunna dra ner lite över rumpan. Är som byxorna TOPPEN!
 
Pinsamt bra...

Brukar inte vilja propagera för märkestrogenhet, framför allt inte på frilufsarprylar. Dock, mitt Mithrilställ är värt sin vikt i guld. Lagom varmt, lagom vindtätt.
 
Mithril

Mithril tröja/byxor kan användas till det mesta.
Som ytterplagg just denna vinter med +grader har jag upptäckt plaggens enastående egenskaper vid långfärdsskridkoåkning,men även när tempen går ned under strecket och det är måttlig vind.
Är det kallare måste Fliisan på (som idag), jackan fungerar väldigt bra under "svettiga" aktiviteter då det är kallt den transporterar bort det blöta med hjälp av fartvinden= jobbar du hårt stillastående när det är vindstilla ,ta av jackan.
Jag har använt mitt Mithrilställ till olika ute aktiviteter som : klättring ,paddling , vandring,skidåkning,utförsåkning,grottforskning på amatörnivå,skridskoåkning och funnit det ultimata friluftsplagget.
 

Liknande trådar