MIO 168 Handdator Pocket PC

Någon som testat Mio 168 Handdator Pocket PC , Soltek säljer den och vissa kartor medföljer, förefaller prisvärt!
 
Funkar kanske som handdator...

...men kanske inte så bra GPS-funktion. Om man prioriterar GPS-snabbhet kanske man väljer Garmin iQue trots Garmins undermåliga tekniska support. I varje fall har jag endast stött på näsvisa och fullkomligt inkompetenta människor på Garmins tekniska support Europa. Kolla vidare t ex denna tråd. Där står det ytterligare en del om MIO 168:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27610&pagenumber=3
/Harald
 
Jag vet inte var det ligger. Gick in via http://www.garmin.com och valde technical support och fyllde i en blankett med serienummer etc. Svaren undertecknas så här:

Gareth Davies
Customer Sales Support Associate
Garmin (Europe) Ltd

Provade att istället fylla i en blankett som genererade ett mail till tekniska supporten i USA men detta mail letade sig tillbaka till supporten i Europa...

Om man försöker ta det per telefon så är det enda som fungerar - taxan - som är 15:70 per minut. En svensk försäljare sa "off the record" att det snart troligen kommer att kosta 10 Euro att säga "Goddag" till folk från Garminsupporten...

Den fråga jag tagit upp med Garminsupporten är "raitings" för att fixa en egen PowerToGo. Garminsupporten har skriftligen lämnat uppgifter som underleverantörer till Garmin skriftligen visat är felaktiga... Garminsupporten har även skriftligen föreslagit en lösning som troligen skulle gett allvarliga skador på navigatorn.
Jag kanske ska tillägga att det står i Garminsupportens svar att "This email and any attachments may contain confidential material..."
/Harald
[Ändrat av hgz 2004-07-29 kl 22:36]
 
Jo, Garmin Europe ligger i Romsey.

Jaha, där ser man. Jag antar att jag har en fördel numera, för jag har gjort lite oavlönat betatestande av operativsystemet till iQue. Därigenom har jag lärt känna några programmerare på Garmin under tiden. Därför har jag direktnummer till utvecklingsavdelningen i USA, och behöver alltså inte ringa/maila någon support någonstans. Något tack kan det ju vara värt, för det är en del jox.

Däremot har jag tidigare varit i kontakt med Tony Broad (Service Manager Europe) och Russ Watts i Romsey. De har varit mycket trevliga och hjälpsamma.
Då gällde det min Vista, både hård- och mjukvara.

Annars har jag bara gjort ett försök med Sportmanship, som jag skrivit om tidigare. Gjorde samma nytta som om jag pratat med katten. I efterhand har jag dessutom insett att det inte hade spelat någon roll, för de hade inte vetat svaret på frågan ändå. Vilket inte var så konstigt, men att det ska ta tre dagar för någon att höra av sig tycker jag är ynkligt.

Anders
 
Många konstga svar fick du

Hej Kai

Många konstiga svar fick du på ditt inlägg.

Jag tycker nog att Mitac Mio 168 är en mycket prisvärd handdator med en mycket bra GPS.
Jämför man med iQue är Mio 168 snabbare, 2000 kronor billigare och du får en GPS som inte är långsammare än den som finns iQue.
Känsligheten är mycket bra då man knappast behöver använda den medföljande extra antennen. Jag kör den själv i bilen utan antenn (Opel Vivaro) utan några problem med mottagning av GPS signalen.
Vägvisningsprogrammet är det välkända Destinator 3.
Pocket PC har ochså bättre minneshantering av kartor och med Fugawi i handdatorn så får du lätt in en sjökorts CD (ett område) på ett 128 MB minne.

Hälsningar
Göran
http://www.soltek.se
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
josan Mitac Mio 168 Navigering 1
Bobobo Exportera koordinater från Navman PiN/Mio 168 Navigering 0
Borneo Mitac Mio 168 eller Amitech Mio 168 Navigering 1
jlw MIO 168 - Bra/dålig? Navigering 3
PerV mio A 701-fugawi Navigering 0
abjork Har någon testat Mio P550? Navigering 2
jonasolof Mio c520t - brister Navigering 7
mrT Fugawi eller dyl. i en Mio 268+ Navigering 12
sabang Mio C710 Navigering 2
Winstar Mitac Mio 269+ Navigering 1
GV Mio 268 & 269 med hårddisk Navigering 0
LeifO. Handdator Handheld X4 Navigering 3
mordellio Handdator Navigering 10
Impa GPS/Handdator Navigering 5
Impa Handdator+GPS Navigering 48
DTM Låt inte din handdator vara utan ström för länge Navigering 10
Jonas.O Garmin Vista + handdator? Navigering 3
ulferiksson Tömma garmin map76s till palm eller annan handdator? Navigering 11
irrbloss Garmin 60CS eller handdator med GPS? Navigering 8
Garmin Vista Garmin Vista koppla till Handdator Navigering 13
thureb Mobil kartnedladdning till handdator Navigering 5
kanotisten Handdator Navigering 12
Tärnan Handdator med GPS-enhet. Navigering i terräng ??? Navigering 5
Frea Multinavigator handdator Navigering 2
dragan GPS och handdator Navigering 1
per_bursell Vista tracks över till handdator? Navigering 1
yngvesun Gps+handdator Navigering 2
goggi GPS (eTrex) kopplad till Psion handdator? Navigering 0
Vilken handdator skall jag använda Navigering 0

Liknande trådar