Mitt minneskort SD, 4 mån gammalt på 4 gb har funkat jättebra tills nyss, då jag skulle ladda in helgturens bilder på datorn, satt kortet i läsaren på datorn, fick upp alla bilder, sedan skulle jag kopiera över dem till en nygjord mapp, det gick med 4-5 bilder som jag tog först, sen markerade jag resten och skulle föra över, då sa datorskrället att källan var ogiltig, eller det gick inte att läsa från enheten.
Jag försökte igen, likadant.
Sedan satt jag kkortet i kameran o tog sladden istället, då var kortet plötsligt tomt.
När jag kollar egenskaper så är det ca 50Mb som är utnyttjat på kortet, men dessa data kan jag inte få ut, har testat
Foto recovery genius
PC inspektor file recovery
Card recovery
och recuva.
Sista var bäst, men man får ut olika gamla bilder av de olika programmen, men inte de sista jag ville ha.
Har även kört båda partitionerna o tagit fram gamla bilder, det var skitjobbigt, men de fanns inte där heller...
Hur göra nu ?, jag har inte använt kortet mer, då jag inte vill skriva över.
Jag försökte igen, likadant.
Sedan satt jag kkortet i kameran o tog sladden istället, då var kortet plötsligt tomt.
När jag kollar egenskaper så är det ca 50Mb som är utnyttjat på kortet, men dessa data kan jag inte få ut, har testat
Foto recovery genius
PC inspektor file recovery
Card recovery
och recuva.
Sista var bäst, men man får ut olika gamla bilder av de olika programmen, men inte de sista jag ville ha.
Har även kört båda partitionerna o tagit fram gamla bilder, det var skitjobbigt, men de fanns inte där heller...
Hur göra nu ?, jag har inte använt kortet mer, då jag inte vill skriva över.