Minimalt cykeltält

Hej,
Fick svar om att när tältet läcker, så köper man nytt. Låter förnuftigt. Men det tråkiga var att det billiga norska cykeltält jag hade gick att knåpa ihop till en liten korv på 40x15 cm. Passade perfekt i ena cykelväskan.
Finns det något bra tält som är lika litet eller mindre ihoppackat, och som dessutom är relativt vattentätt, eller kanske kommer med yttertält?
Prismässigt spelar det mindre roll, då det egentligen är fråga om en god investering?

Läckande cykeltält

Hej!

Har du försökt med att impregnera om tältet? Görs i tvättmaskin med bekvämlighet, sporthandeln har nylonimprgneringsmedel-till regnplagg!. Fönar du sen in parafin i sömmarna är jag säker på att ditt tält går ett par sässonger till.
Själv knåpar jag ännu på ett lätt cykeltält, där cykeln är stängerna. Till det är färdigt brukar jag min Nallo 2, litet lätt och bra. Rondane är ett annat bra alterntiv om du kan sitta i det.

Go tur

Johan K
[Ändrat av johankse 2002-07-26 kl 10:16]

Bra ide det där med att integrera cykeln i tältet.
Men jag tror nog inte att impregnering hjälper. Det är ju en tunn duk, och då får man nog nästan måla på plastfärg för att det ska blir tätt.
En impregnerad duk börjar väl också läcka som alla andra tält om man petar på tältduken?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ThomasRaden Cykeltält och kondens Fjällvandring 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg