• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Militärt Överskott Västerbotten?

Glommersträsk,,,,

Tyvärr glömt namnet,,men i Glommersträsk finns en person som brukar vara i bl.a Skellefteå 2-3 ggr/år och sälja militärt överskott. Har nåt år haft oanvända glasfiberpulkor och säkert också träpulkor. Även sockor,mössor,handskar och allehanda ting. Bäst av allt är dock att han brukar sälja jättegod frystorkad mat i en massa olika smaker,,1 stor konservburk med 12 portioner i brukar kosta 80-100 kronor,,,superbra,,alltså 12 portioner för priset av 1 Real turmat,,och lika gott :)
Kolla annons i din tidning när han dyker upp,,har norran själv och där brukar det vara stora annonser. :)
 
Felle (som Norr syftar på) hade förut butik i Glommers men nu säljer han bara på marknader och liknande. Nästa vecka står han på Medan i Norsjö tisdag och onsdag, borde väl passa herrn hyfsat?
 
Brukade hälsa på Felle tidigare när han höll till i Glommersträsk men då hade han bara en skraltig träpulka (det är det jag är ute efter). Ska kolla om han har bättre grejer denna gång. Får nog lov att göra ett besök till Norsjö och kolla.
 
Umeå

Kan minnas fel nu men visst finns en butik för dylika varor mitt inne i Umeå? Kan den heta....militärnånting...? Har för mig att den ligger på en tvärgata mellan kungsgatan och skolgatan eller kanske nygatan/skolgatan. Hmmm...

Var inte till mycket hjälp nu känner jag.