Militära storlekar

Hallå allihop!
Jag undrar om någon har en tabell eller liknande över militära storlekar? Har vid flera tillfällen sett annonser på utrustning med beteckningen 4:a etc. Nu senast en ryggsäck stlk 4, passar till vad? 180-190?
Tacksam om någon kan posta länk eller liknade som jag kan använda.

Mvh TheQuestionaut

SoldR Mtrl P

Storlekar...

Motsvarar
4 = S
5 = M
6 = L
etc.
på kalsonger, fältskjorta & tröja

Mvh troswe

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    36.5 KB · Visningar: 7,844
  • 2.jpg
    2.jpg
    25.2 KB · Visningar: 7,225
  • 3.jpg
    3.jpg
    38.5 KB · Visningar: 7,094
Senast ändrad:
Hallå allihop!
Jag undrar om någon har en tabell eller liknande över militära storlekar? Har vid flera tillfällen sett annonser på utrustning med beteckningen 4:a etc. Nu senast en ryggsäck stlk 4, passar till vad? 180-190?
Tacksam om någon kan posta länk eller liknade som jag kan använda.

Mvh TheQuestionaut

Det där är inga militära storlekar utan ryggsäckstillverkarens egen...

//J

Vad är det för ryggsäck? ibland kan man hitta den civila varianten och då få rekomenderad rygglängd via producenten.

Vanligtvis så är det så här:
4 = 60-70 kg
5 = 70-80 kg
6 = 80-95 kg
7 = 95-110 kg

Att vara 180-190cm lång och väga 60-70kg...nja, eftersom jag själv är i den längden men klär mej gärna i strl 6 eller 7 beroende vilka plagg så skulle jag inte köpa den ryggsäcken utan att prova.

Tack allihop för snabba svar! Jag ska nog passa mig för säcken, alternativt kolla tillverkarens stl guide. Väldigt bra med listan på kläder, stort tack - nu kan jag shoppa lugnt!

Mvh TheQuestionaut

Vad är det för ryggsäck? ibland kan man hitta den civila varianten och då få rekomenderad rygglängd via producenten.

Vanligtvis så är det så här:
4 = 60-70 kg
5 = 70-80 kg
6 = 80-95 kg
7 = 95-110 kg

Att vara 180-190cm lång och väga 60-70kg...nja, eftersom jag själv är i den längden men klär mej gärna i strl 6 eller 7 beroende vilka plagg så skulle jag inte köpa den ryggsäcken utan att prova.

4 i strl för ryggsäck har ingenting med den militära storlekstabellen för kläder att göra utan är ryggsäckstillverkarens egna system. FM har inget storlekssystem för ryggsäckar.

Enda sättet att ta reda på vad 4 avser är att kolla med tillverkaren...

//J

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg