Jag har inte tältat mycket de senaste åren men köpt ett nytt tält för att ta upp det igen. Hittills har jag bara rest det i trädgården men är nyfiken på om det är någon annan här som har testat det. Det jag saknar i min kravspec är att man inte reser ytter- och innertält samtidigt, men det kan jag leva med. Kan också se vissa fördelar med det, och om det skulle knipa kan man nog lägga yttertältet uppe på innertältet och ändå få i stängerna, för stångkanalerna går hela vägen. Lite meckigt men det borde gå...
Jag köpte det på Röda stjärnan:
Recon Enmanstält OD - Röda Stjärnan - Köp friluftsutrustning till ditt äventyr (rodastjarnan.com)
Det finns en del på youtube, bl.a.:
Miltec Recon One Tent. A Stormy Wild Camp - YouTube
Det verkar ju helt klart klara av hård vind (man ser det från 8 min och framåt i filmen) men det får kritik på några ställen för dålig ventilation. Det förvånar mig då det är stora mesh-partier i innertältet. Kan tänka att det är ett problem om man inte spänt ut yttertältet ordentligt. Sitthöjden fungerar för mig som är 176 cm, men huvudet nuddar taket.
Någon som har erfarenhet av detta?
Jag köpte det på Röda stjärnan:
Recon Enmanstält OD - Röda Stjärnan - Köp friluftsutrustning till ditt äventyr (rodastjarnan.com)
Det finns en del på youtube, bl.a.:
Miltec Recon One Tent. A Stormy Wild Camp - YouTube
Det verkar ju helt klart klara av hård vind (man ser det från 8 min och framåt i filmen) men det får kritik på några ställen för dålig ventilation. Det förvånar mig då det är stora mesh-partier i innertältet. Kan tänka att det är ett problem om man inte spänt ut yttertältet ordentligt. Sitthöjden fungerar för mig som är 176 cm, men huvudet nuddar taket.
Någon som har erfarenhet av detta?