Tom my as!
Hej!
Ja du David, det verkar inte bättre än att din kompis saknar förmågan att urskilja sarkasm i något skrivet. För den enda artikel jag läs i Rock & Ice (haften i 2 år nu) om MI 2 är en i nr 102 som driver fett med Toms insats. Där beskriver Tom klättringen som "unbelievably exhilarating". Sen säger han själv: "There were places where I had less than the width of my fingers to hook onto". Det hela fortsätter med att han inte själv vill sätta en grad på leden, men "experter" spekulerar runt 5:14 (8b+). Det påstås även att Fred Nicolè är på gång för att repetera linjen osv osv.......
Det hela avslutas med en topo där det ska finnas "10-foot downward (??) dyno", "wicked thin face; use as little feet as possible" osv... Även Toms lilla "miss" (där han halkar) beskrivs som en del av leden.
Där finns även en bild där Tom hänger fritt i ett överhäng och man ser tydligt 97 bultar + ditsruvande grepp som han håller i.
Så nog är Tom en klättrare i världsklass......
Vem som gjord stuntet vet jag faktiskt inte, men jag har oxå här rycket om Ron Kauk. Ett tips är väl att hyra filmen och kolla eftertexterna. Det blev ett långt svar.
Viktor¤