apersson850; sa:
Så vitt jag vet är uppgraderingen bara gratis om man köpt sin CS efter 2003-09-01:
http://www.garmin.com/unlock/index.jsp
Ursäkta, jag var tydligen alltför iQue-färgad när jag skrev detta. Det har ju inte levererats speciellt många iQue före det datumet, så de flesta som har en sådan är nog berättigade till uppdateringen.
Annars räcker det om man har haft (o)tur att behöva byta ut den på garantin, för då har man ju fått en annan iQue senare, alltså ännu mer troligt efter detta magiska datum. Eftersom man måste låsa upp produkten (CS 6) till rätt iQue, ger det sig självt då.
För övrigt behöver man inte ha köpt sin CS 5 efter datumet i fråga, det räcker att man registrerat den efter det datumet. Har man inte registrerat alls innan, något som åtminstone inte behövs om man köpt en iQue (koden finns redan på en papperslapp), registrerar man CS 5 nu, och blir då automatiskt berättigad till uppdateringen.
Sen kan man ju låsa upp Garmins kartprodukter till en extra GPS, så om man har en äldre GPS V, eller som jag själv, en eTrex Vista, går det bra att låsa upp uppdateringen även till den. På det sättet får man nya kartor till den andra GPS:n också, utan extra kostnad.
Har man då dessutom fått sin iQue utbytt en gång, och registrerade den första efter den 1 september, kan man låsa upp sin uppdaterade CS 6 även till den tidigare iQuen (skulle jag tro), och bör ju rimligen få en extra kod på den också. Detta har jag inte provat, men jag kan inte inse varför det inte skulle gå.
Egentligen är det ju ur den synpunkten bara bra att det varit krångel med en del iQue, för man får mer karta över till sina andra GPS, om man nu har fler, förstås.
Anders