Merinoväst med polo-zip

David,

Tack, jo jag har kikat på och provat mycket av Icebreaker's sortiment, inklusive denna väst (som ju i likhet med Woolpower's har lång dragkedja).
Jag har tänkt mig en mellanlagerväst; Icebreaker's tyckte jag själv verkade bäst längre ut i lagren. Jag har deras Conquest, även den i 320Exp-kvalitén, och den är helt klart bäst med minst ett lager under; bland Icebreaker's 320-tröjor tycker jag Exp är minst lika mycket 3:e-lager/mildväderjacka som vanligt 2:a-lagermerino, så är den också försedd med både sido- och innerfickor.
I skrivande stund har jag en Icebreaker 190g/kvm t-shirt plus en lättare 50% merinotröja under. Med långärmat förstalager-merino tänker jag mig en lätt väst, eller kanske rättare sagt slipover med polo-zip under 320-jackan. En schysst ullslipover duger i och för sig bra det med för det mesta, om jag inte får span på en polo-zip.

Thomas

^

Oh, vilka käcka gossar, tackar tackar! Här ska brännas av ena country club-looken.

Lite långtbortistan förvisso, men likväl en halva. Bokmärkt.

Jag tycker den är grymt suave, hade jag haft behov av en sån väst så hade jag lätt slagit till. Naturligtvis med tweed byxor, promenadkäpp och gubbkeps. Man vill ju inte se ut som en turist ute i terrängen! :)

Jag tycker den är grymt suave, hade jag haft behov av en sån väst så hade jag lätt slagit till. Naturligtvis med tweed byxor, promenadkäpp och gubbkeps.
Herr natural born stjärngosse, för dagen i "oatmeal", förmedlar kanske inte suave-vibbar för hela dollarn, men.när jag glimtvis förmår placera en Robban Redford, tweed, och hagelbössa i dennes ställe, hänger jag på i ditt resonemang. Hellre den blå dock, men nu har tydligen någon lagt rabarber på den sista .

Man vill ju inte se ut som en turist ute i terrängen! :)
Sanning. Plan A handlar i regel inte så mycket om att knäcka simborgarmärket i klädsim 24/7.

Jag tycker den är grymt suave, hade jag haft behov av en sån väst så hade jag lätt slagit till. Naturligtvis med tweed byxor, promenadkäpp och gubbkeps. Man vill ju inte se ut som en turist ute i terrängen! :)

Kan bara instämma, vad är väl Icebreaker och Woolpower mot denna zip för riktiga män!!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg