Menyn seg på Mac

Jag kör Mac och drop-down-menyn är ganska seg. Men det värsta är att ibland när jag bara "glider över" menyn så låser sig siten före en liten stund. Sen kommer den igång igen ända tills jag smyger förbi där igen. Ganska irriterande. Alternativet är ju att köra på en Windows-maskin, men det borde ju funka lika bra på Mac.

Är det någon som upplevt samma sak? Orsaker? Programmeringsfel?

Vad säger ni på Utsidan?

Mvh
Martin

clindh

Forumvärd
Menyer på Mac

Utsidan använder ett tämligen vanligt menypaket kallat HierMenus. Tyvärr har vi ingen Mac så det är svårt att reda ut problem som dessa.

Det vore av stort intresse för oss att veta om menyerna är lika sega på Mac på dessa siter:
http://www.webreference.com/dhtml/hiermenus/sites/

Isåfall ligger problemet i menypaketet; om inte så är det vår specifika användning av det som ger problem (tex att de ligger placerade inom ett par-tre tabeller) och då torde det vara lättare att fixa.

Menyerna kommer att ses över - tex fungerar de inte heller i Netscape 6. En ny version finns utvecklad men vi vill vänta på en ny utgåva som fixar några buggar.

Seg meny

Ja, de jag hittade hade lika sega menyer som er. Men sidorna frös inte på samma sätt som era när man bara glider över menyn.

Mvh
Martin

Lite snabbare

Menyerna känns lite snabbare. Några korta "häng" kan uppstå när jag ska in på den andra menyn; "Relative-to-Mouse-Position Popup Menu". Annars känns det bra!

Martin

Mycket bättre nu

Hej!
Händer ibland (!)att jag surfar in på Utsidan från Mac-en på jobbet. Upplever att det numera fungerar mycket bättre med menyer och annat på "Mac-Utsidan". Problemfritt, skulle jag vilja säga.
Hade ett tag (för ett par, tre månader sedan) stora problem med att få kombinationen Netscape Communicator 4.7/Mac/Utsidan att fungera, drabbades av "frysningar" med alltför ofta återkommande intervaller. Med IE5 fungerade det bättre, men då brukade IE5:an krascha...
Men det var då det!
/Göran

Fortfarande problem

Jag har fortfarande samma problem på min Mac med Netscape 4.75. Frysningarna är kvar och menyn är allmänt seg.

Kör därför nu istället på en PC.

Martin

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg