• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Melodifestivalen! Vann rätt låt?

Här finsn det väl säkert massor av åsikter. Tidningarna runt om i landet hade ju som sig bör igår den näst intill obligatoriska rubriken "Fel låt vann" alternativt "Röstningsskandal".

Personlingen tycker jag helt rätt låt vann. Fastnade för Las Vegas direkt när jag hörde den under kvalomgången. Hoppas och tror att låten kan gå riktigt långt i stora festivalen!

Vad tycker du/ni?
 
Som många andra så såg jag det, men jag tillhör den lilla skara som erkänner det ;-)

Skiter i vilken låt som vann, Afterdark showen var jäkligt bra och jisses vad Jill Johnsson är sexig :)

Och nej, jag är inte så gammal som ni tror....

/Tommy
 
Låtsasmusik.

Det bästa med melodifestivalen är chipsen.

Musiken är låtsasmusik. Om dessa artister skulle släppa sin musik utan att först ha varit med i festivalen så skulle de flesta varken sälja eller spelas på radio.

De artister som spelar "riktig" popmusik på festivalen blir utröstade relativt raskt (Alcazar undantaget, kanske), men säljer bra och spelas på radio.

Vann rätt låt? Ja, eftersom den vann så måste det ha varit rätt låt. Den är rätt låt efterso den vann :)
 
Re: Låtsasmusik.

Nordesjö; sa:
Musiken är låtsasmusik. Om dessa artister skulle släppa sin musik utan att först ha varit med i festivalen så skulle de flesta varken sälja eller spelas på radio.

De artister som spelar "riktig" popmusik på festivalen blir utröstade relativt raskt (Alcazar undantaget, kanske), men säljer bra och spelas på radio.

Vann rätt låt? Ja, eftersom den vann så måste det ha varit rätt låt. Den är rätt låt efterso den vann :)

Martin, det skulle vara roligt att höra din definition på ”låtsasmusik” och ”riktig popmusik”

Själv har jag väldigt svårt för ALL ”in genom ena och ut genom andra”-musik. Därför tycker jag inte att rätt låt vann, den var helt enkelt inte med.

/g
 
Riktig popmusik har ett liv utanför tv-soffan

strand; sa:
Martin, det skulle vara roligt att höra din definition på ”låtsasmusik” och ”riktig popmusik”

Jag skulle också vilja höra definitionen, men det här är ju ett låtsasämne, och då får man nöja sig med låtsaspåståenden som att en viss musik är "låtsasmusik". :)

Men i princip kan jag säga att jag menar att "riktig popmusik" är popmusik som har ett liv även utanför ett visst program. Musik som lyssnaren väljer att lyssna på för att den är bra i förhållande till all annan musik som man hör - inte bra i förhållande till andra låtar som råkar dyka upp i samma tävling; musik som tillhör en stil som annars sällan hörs.

Man kan kanske sammanfatta det såhär:
Trots att lera kanske smakar bättre än grus så äter jag nog hellre ett äpple när jag blir hungrig.

(Sen kanske det faktiskt finns folk som tycker att det faktiskt var strålande musik i melodifestivalen, men de får skylla sig själva :))