Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mellanlager...
- Trådstartare EmmaR
- Start datum
Allt har sina för och nackdelar. Dunjackan är varm i förhållande till sin vikt och känslig för väta. Syntet och ylle tål mer väta med fortsatt funktion, eller delvis funktion. För att ge ett rättvisande svar behöver du specificera när du tänker använda plagget. Skulle det var senare delen av sommaren och hösten skulle jag definitivt avråda från dun p.g.a. fukten. På vintern eller dagsturer är dunjackan perfekt. Ska du ha plagget när du är stilla eller när du rör på dig? Vid utförsåkning när det är kallare skulle jag föreslå en syntetjacka. Kanske blir det en av varje i lägre prisklass och så får du "prova dig fram" vad som passar dig och dina aktiviteter. Lycka till i sökandet,
Jag använder bara dun som mellanlager när jag ska sitta still. För mig passar det inte alls vid aktivitet. Jag har fortfarande inte hittat ett dunplagg som är tunt nog att inte bli för varmt för mig.
Sedan hanterar dun inte fukt bra.
Dun är utmärkt när jag sitter still och det är kallt. Jag har både jacka och knickers med dunfyllning som tas på under skalkläder som passar bra när jag vill slippa frysa.
Sedan hanterar dun inte fukt bra.
Dun är utmärkt när jag sitter still och det är kallt. Jag har både jacka och knickers med dunfyllning som tas på under skalkläder som passar bra när jag vill slippa frysa.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg