• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mejl-lista för intresserade Östgötar?

Hej,

jag undrar om ni övriga östgötar skulle finna nytta/nöje av att göra en mejl-lista där alla som är intresserade av friluftsaktiviteter kan anmäla sig? Tanken är att vem som helst kan initiera en aktivitet med en öppen inbjudan till andra som kan vara intresserade.

Tanken slog mig eftersom jag tycker att föreningar som Friluftsfrämjandet har en poäng, dock finner jag det lite svårt med ledare/deltagare-uppdelningen. När man pluggar på universitetet brukar det alltid finns drivna föreningar och grupper som gör att man kan stråla samman under roliga former men så vitt jag kan se så finns inte motsvarande sak när man är äldre och redan har sitt egna liv vid sidan av friluftsandet. trots allt bygger mycket av nöjet med friluftsliv på att man kan dela det med likasinnade!

Lämna respons på idén så kanske det går att starta upp något!?

Jag tycker det var en bra idé och spinner vidare på tanken.

Om utsidan.se skulle kunna fixa en funktion för nationell nivå. Man fyller i vilka län och/eller orter man vill få information om i sin profil eller liknande. Även typ av aktivitet skulle kunna kryssas i tex långfärdskridsko, låglandsvandring, fjällvandring med mera.

När sedan någon lägger upp en aktivitet går det ut ett mail till dom som är intresserade samt att det skulle kunna läggas upp en tråd eller notis om det på utsidan.se. På så sätt skulle alla som anmält intresse automatiskt få tillgång till det via mailen och så skulle det finnas en sökbar plats via internet där alla kan se vilka aktiviteter som är på gång.

låter schysst

Är visserligen student och medlem i vild. Men jag tycker det låter kul med en mailista. Då får man ju träffa annat folk också.

Bra idé Annika!

Om man skulle kunna få ”Utsidan.se” att engagera sig så är det en bra tanke som Emanuel har. Tyvärr tror jag att det är just engagemanget som tryter många gånger. Det får inte bli för krångligt och ta för mycket tid, såvida man inte hittar en eldsjäl som vill engagera sig. Därför tror jag på ett enkelt dokument av e-postadresser m.m. och eventuellt en kort presentation av vem man är och vill. Detta skulle kunna sammanställas i ett Word –, eller Exceldokument. Till sist skapar var och en mappen ”Friluftsnördar Östergötland” i sin adressbok på mailen.

Sedan finns det ju någon möjlighet att starta grupper på yahoo. Jag är inte så insatt i det, men kanske finns det någon som är.

Det var några tankar? Åsikter?

Hej mattias och övriga,

jag tänkte mig enklaste möjliga arrangemang för ingen vill ju duka under av ansvar för att driva en sak som kanske många kan ha nytta av men ingen vill engagera sig i! jag tycker du hade ett bra förslag mattias, men ska jag vara ärlig så vet inte jag heller hur man göra för att skapa dom där listorna. Jag tror jag ska ta och kolla upp det, alltid känner man någon som har lite koll på hur sånt fungerar. Det gäller bara att ställa frågorna och testar man inte får man aldrig veta om det var en bra eller dålig idé heller. Eller är det någon annan på detta forum som vet hur man går till väga för att skapa mejl-listor på ett smidigt sätt?

På sikt tycker jag att det skulle vara roligt med en hemsida för Östergötland där folk som är ute kan lägga in sina utflyktstíps. Jag tycker alltid att det är roligt att få höra vad folk på jobbet har för tips och har jag själv gjort något som jag uppskattade delar jag gärna med mig till andra.

Mejl-lista, Östergötland!

Efter lite diskussion så är vi nu några, tre stycken, som bestämt att sammanställa en mejl-lista. Så är du sugen på att vidga dina vyer och få lite nya friluftskompisar här i Östergötland. Skicka då din e-post adress till mig. Även namn och annan kontaktinformation om du så vill. Det blir en sammanställning som kommer att skickas ut till alla intresserade.

Sedan är det bara att slänga iväg ett utskick och hoppas att någon svarar.

Det här blir en början som kan utvecklas om någon känner sig manad.

Skickas till mattiaswesterberg@hotmail.com

/Mattias

Det är en bra ide. Mailinglistor är ett enkelt och smidigt sätt att hålla kontakt med folk omkring ett speciellt ämne. Känner man dessutom någon som adminar en mailserver så är det lätt ordnat. Jag ordnade en sådan lista för folk i skåne-trakten. Mycket smidig liten sak. Rekomenderar verkligen att ni startar en dylik.

clindh

Forumvärd
Hej,
i nästa version av Utsidan som är under uppbyggnad i "verkstaden" så kommer grupper vara en ny funktion; man kan få sätta upp en egen liten grupp på Utsidan - få ett eget forum, gemensamma fotoalbum och lite sådant. Så om ni vill kan vi påbörja det genom att ni får ett eget forum här till att börja med.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg