Meindl

Någon som vet om en billig nätbutik ute i europa där jag kan köpa billiga Meindlkängor???

MVH
Jmlove

Så var det gjort: TIPS!

Köpte ett par Meindl Island Pro GTX för 190 Euro på Karstadt, Nurnberg Tyskland.

Omräknat i kronor blir det 1756 :-
Exakt samma sko kostar i butik, Sverige 2495 :-

Riskerna jag tar är att om garantifel inträffar så blir det något krångligare för mig att få det fixat jämfört om jag köpt skon i butiken hemma.

Nu hade jag dock turen att kunna köpa skon på plats. Räkna med 150 till 300 kronor i frakt om beställningen görs per telefon/Internet.

Hittade i jakten på denna sko i övrigt mycket bra priser på bl.a Scarpa Hekla och dess manliga motsvarighet. Under 200 Eruo inklusive frakt!

Varför är dessa skor så dyra i Sverige? Volym???

Re: Så var det gjort: TIPS!

jmlove; sa:
Varför är dessa skor så dyra i Sverige? Volym???

All friluftsutrusning är ju inte dyrare i Sverige. Kläder och tält verkar inte skilja så mycket som just skor och ryggsäckar, av någon anledning. När det gäller priser på Meindl så verkar priset vara nästan det samma i större delen av europa, ev något lägre i Tjeckien och Slovakien ( http://sportrysy.sk/ ). Priset på meindl i Sverige är ca 30-50 % högre.

Re: Så var det gjort: TIPS!

jmlove; sa:
Köpte ett par Meindl Island Pro GTX för 190 Euro på Karstadt, Nurnberg Tyskland.

Omräknat i kronor blir det 1756 :-
Exakt samma sko kostar i butik, Sverige 2495 :-

Ett till tips!
den som har vägarna förbi München kan köpa Meindl Island Pro GTX pa sport Bittl för 171 euro.

/stefan

jmlove; sa:
Någon som vet om en billig nätbutik ute i europa där jag kan köpa billiga Meindlkängor???

MVH
Jmlove

Jag har köpt alla mina skor, utom ett enda par, utomlands.
Mitt senaste, inhandlat i Frankrike,
var ett par Salomon, som kostade 125 euro
och som jag praktiskt taget genast testade på en tur i Norge.
Inget bjäfs, ingen gore, men snabbtorkande, mjuka,
behövde inte gås in.

Skor, utom kanske stegjärnsfasta, behöver inte
vara så märkvärdiga.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg