Meindl Glockner

Bläddrade lite i broschyrer jag kom över på vildmarksmässan. Där hittade jag en Meindl modell som såg riktigt vettig ut. Bla. med högt uppdragen gummilist, vilket jag tycker saknas på andra modeller.
Modellen går under namnet glockner. Hittar inte denna modellen på deras sida dock.
Undrar om nån vet ett ca pris på denna?
 
Rekommenderas!

Hej,
Jag har nyligen fått hem ett par Glockner. De ska visst finnas hos Sporthaus (generalagenten) nu så de borde snart dyka upp i butikerna. Jag är kalasnöjd med dem så långt - man blir rena Bulldozern ute i terrängen, men trots att de är kraftiga så är de mycket sköna att gå i. Priset var 2995:- hos Naturkompaniet men då beställdes de direkt från Meindl i Tyskland i och med att de då inte fanns tillgängliga i Sverige så jag vet inte om detta helt överensstämmer med listpriset.

/Fredrik
 
Johan_olsson; sa:
Bläddrade lite i broschyrer jag kom över på vildmarksmässan. Där hittade jag en Meindl modell som såg riktigt vettig ut. Bla. med högt uppdragen gummilist, vilket jag tycker saknas på andra modeller.
Modellen går under namnet glockner. Hittar inte denna modellen på deras sida dock.
Undrar om nån vet ett ca pris på denna?

Kan förmodligen också fås via Globetrotter (även om de inte har den med i ordinarie sortimentet). Det blir med all sannolikhet billigare, även om man då inte kan prova dem.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg