testat AR 7.0
Hej, mitt synnerligen subjektiva svar på din fråga är att de - trots det übernördiga namnet - fungerar, åtminstone inte sämre än Meindls andra modeller. Köpte ett par Air Revolution 7.0 begagnade då jag lessnat på mina Lundhags Scandinavian Hiking som läckt som såll ovanför cellgummit sen jag köpte dem för fem år sedan (trots en hel dosa Lundhagsfett och slutligen Seamsealer-lim över sömmarna). Var allmänt skeptisk till GTX-membran i kängor, men AR7-orna höll vattnet ute och det hade aldrig mina Lundhags gjort. Hårdtestade AR7 i jämtlandsfjällen i början av juni, då det var riktigt blött bitvis (regn 3 dagar och snöslask en dag), så de får följa med på höstsommarens Sarektur också. Tar dock med både Mooseboots och sandaler för olika vaddjup, Sarek är ju ett blöthål utan dess like.
Om AR7 verkligen innebär någon luftningsrevolution kan jag inte uttala mig, men jag upplevde dem inte som helt hopplösa att torka (och min fotsvett är riklig...), något jag hört om andra Meindlkängor. Kör med 3 par olika strumpor som jag använder 2 och 2 medan det tredje torkar på ryggsäcken/innanför jackan.
För övrigt upplevde jag AR7 som en stadig och väldämpad känga, inga tendenser till skavsår eller så. Får se hur länge den håller (alltid misstänksam mot gula astronautboots...)
/Anders