Megin byxor

Jag funderar på att köpa ett par Megin byxor. Jag har inte hittat så många recensioner av dem, är det någon som har erfarenhet?

obs glöm ej kolla klättermusens hemsidan 50 % rabattpå meginbyxorna har köpt mig ett par. helt ok men lite stora i midjestorleken. Har inte hunnit använda mina till fullo lämnar därför ingen analys för tillfället mvh Glanne

Jag kollade med Klättermusen för ett par veckor sedan men de hade inget i min storlek, tack för tippset ändå.

Alternativ

Megin är mycket bra byxor men jag tänkte slå ett slag för ett prisbilligare men lika bra alternativ som jag själv har för tillfället: nämligen Norröna Fjällbukse. Likartad passform med lite närmare prifil på benen. Framfickor med blixtlås och benficka, kardborre i benslut och jylf, kardborre, hämpor, midja. Mellanhög midja och fasta mycket bra hängslen Gore Tex XCR. 2500:-. Stabilt tyg, finns bara i grått. På det hela taget en mycket bra bukse. Som jag ser det så är Norröna och klättermusen lite i en egen klass vad gäller skalkläder för hårt bruk. Nackdelen skulle vara att Gore-Tex prasslar mer än Event, å andra sidan så kvarstår prasselproblemet även med det lite tystare och dyrare alternativet. När jag skulle handla nu sist var det norrönas närmare passform som avgjorde.
Bosse

Jag har ett par Megin som nu är ca 3 år gamla. Jag använder de framförallt till vandringar sommar/höst och turer på vintern men även till mer vardagliga aktiviteter. Jag har egentligen inget dåligt att säga om dem förutom priset och lite konstiga storlekar som inte passade mig. Jag fick förlänga benen med 5 cm.
Några punkter där de skiljer sig från andra alternativ är slitstyrkan (kevlar är oslagbart) och att det finns ett riktigt remlås vid benslut. Jag använder dem när jag vadar sommartid och utan damasker vintertid (har fixat en egen gummibandsgrejj som går under pjäxan/skon för att hålla dem nere) vilket funkar ypperligt. De andas bra och skyddar mot regn flera dagar i sträck (det är standard Cutan i mina). På vandringar har jag optimerat bort andra långbyxor och kör bara med Megin, behövs inget mer.
Är det något annat speciellt du undrar?

/Björn

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mathew Klättermusen Megin-byxor? Kläder 1
Megin Byxor Kläder 0
Smogz Klättermusen Megin Kläder 9
airgab Klättermusen Megin byxa till salu Kläder 2
Snödrivan Fodrade byxor Kläder 6
Moga Dun eller syntet i bivack-skor och byxor? Kläder 4
komfortPerZonen KM Asynja - byxor Kläder 3
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
niklaz Byxor med skalmaterial till knäna endast? Kläder 9
Elvah Vaxa byxor i bomull och elastan? Kläder 2
museo12 Tjockare alternativ till Fjällräven high coast-byxor? Kläder 0
Sarano Lundhags Jamtli MS byxor Kläder 0
tango Festival-zip-byxor? Kläder 3
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Moga Bib-byxor i G1000/bomull för turskidåkning? Kläder 8
Mattias på myren Byxor liknande grönlandsbyxan/canadabyxan Kläder 0
oloeve Byxor/bibs för jakt och fiske Kläder 0
Erker Erfarenhet av beyond nordic byxor Kläder 0
tezooo Byxor som är någorlunda nätta? Kläder 2
Jaxxx Identifiera arcteryx byxor Kläder 3
mrrova Vindtäta byxor med ordentlig ventilation, fickor och bälteshällor Kläder 2
jjohan Bättre byxor än Fjällräven KEB? Kläder 19
Arvidsjaur Myggsäker tröja och byxor Kläder 3
AnteÅ Krokar till byxor Kläder 9
Bärsystem Hjälp med byxor Kläder 11
Bärsystem Konstig yta på pinewood byxor Kläder 2
Mr7932 Omagert barn vs byxor Kläder 10
tango Byxor att cykelpendla i, vindtät, vattenavvisande fram, stretch bak, signalfärgade Kläder 10
MartinLA Spruckna Keb Gaiter - byxor, rekommendationer? Kläder 0
Zartok Hjälp mig hitta bra byxor Kläder 16
Bhappy Recention av PlusMinusNoll - Byxor. Önskas. Kläder 1
FruNalleman Fjällräven Keb byxor - hållbarhet? Kläder 13
Roejler Hjälp att identifiera byxor! Kläder 6
J-r Fjällräven keb byxor Kläder 9
Silver Fang Vilka byxor för vandring Kläder 18
Panicmode (vintervandring)Byxor för plumsiga breda höfter (Dam) Kläder 10
CarMaPal Byxor med vattentät bak Kläder 2
marr Fjällräven byxor med rålängd? Kläder 4
seasteel Byxor till sen höst/vintervandring? Önskar förslag på Budgetalternativ? Kläder 21
Adventurejonas Nya byxor till vintern Kläder 3
Ondast Byxor för vardag/fiske/skogsaktiviteter Kläder 2
CarlM Byxor för lång och smal kille Kläder 6
MagArne Byxor för långa och smala Kläder 5
Glännman Valet mellan tre totalt olika byxor från Haglöfs, Norröna och FJ Kläder 10
Knoparn Hjälp med byxor Kläder 4
Nirrebosse Klättermusen GERE byxor. Kläder 24
funio Byxor som inte håller för mygg och tillverkarens brist på ansvar Kläder 133
pelka Lundhags Rocketeer Byxor Kläder 2
Tapio_ut Konstig kravspec på byxor tydligen Kläder 11
Tringa Sot på gore tex byxor Kläder 5

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg