Hej utsidan,
Mitt namn är Edvin Nielsen Johansson och jag är student vid Chalmers i Design och Produktutveckling.
Just nu söker jag extremsportare, och andra individer inom friluftsaktiviteter, till en användarstudie som hjälper mitt examensarbete.
Följer är en sammanställning av studien.
Titel
En jämförelsestudie i användbarheten av två produktkoncept.
Vem utför studien
Edvin Nielsen Johansson
Student vid Design och Produktutveckling, Chalmers Tekniska Högskola.
Syfte
I detta pågående examensarbete utvecklar jag som aspirerande produktdesigner en smartklocka med ett fokus på hälsa och välmående.
Två olika typer av lösningar ska jämföras med hjälp av potentiella användare, i syfte att skapa beslutsunderlag i fortsatt arbete.
Hur utförs studien
Telefonintervju med konceptmodeller.
I korthet:
Vem eftersöks
Produkten är ämnad för en bred grupp av användare, bland annat kroniskt sjuka, extremsportare samt manuella industriarbetare.
Kontakt/Mer Info
Edvin Nielsen Johansson
joedvin@student.chalmers.se
0728893504
Slutdatum
Endast 3 personer eftersöks, efterfrågan utgår när kvoten är fylld.
Mitt namn är Edvin Nielsen Johansson och jag är student vid Chalmers i Design och Produktutveckling.
Just nu söker jag extremsportare, och andra individer inom friluftsaktiviteter, till en användarstudie som hjälper mitt examensarbete.
Följer är en sammanställning av studien.
Titel
En jämförelsestudie i användbarheten av två produktkoncept.
Vem utför studien
Edvin Nielsen Johansson
Student vid Design och Produktutveckling, Chalmers Tekniska Högskola.
Syfte
I detta pågående examensarbete utvecklar jag som aspirerande produktdesigner en smartklocka med ett fokus på hälsa och välmående.
Två olika typer av lösningar ska jämföras med hjälp av potentiella användare, i syfte att skapa beslutsunderlag i fortsatt arbete.
Hur utförs studien
Telefonintervju med konceptmodeller.
I korthet:
- 1. Deltagaren får hem ett paket med två produkt-modeller.
- 2. Vid inbokad mötestid rings deltagaren upp, där denna kan sitta med de två modellerna till hands, på en plats där det passar denna. (OBS. Ingen kontakt med hänsyn till COVID-19)
- 3. Jag genomför en ca 15 minuter intervju, kring de två modellerna.
- 4. Intervjun avslutas. Inget behövs skickas tillbaka, modellerna kan återvinnas.
Vem eftersöks
Produkten är ämnad för en bred grupp av användare, bland annat kroniskt sjuka, extremsportare samt manuella industriarbetare.
Kontakt/Mer Info
Edvin Nielsen Johansson
joedvin@student.chalmers.se
0728893504
Slutdatum
Endast 3 personer eftersöks, efterfrågan utgår när kvoten är fylld.