Medicinsk forum

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=34511#post215274 diskuteras just nu synproblem, glasögon, kontaktlinser mm, som inte har så mycket med navigering att göra

Mitt förslag just nu är ett starta ett nytt diskussionsforum med ett namn i stil med ”medicin” eller ”hälsa” och som skulle omfatta medicinska problem och lösningar på saker som
allergier, vaccinationer, mediciner, sjukdomar, skavsår, dålig syn, haltning, matförgiftning, kalla tår.
Listan kan göras lång på alla fysiska ”problem” man kan råka ut för.

Tjejspecifika saker som ”kissproblem”, mens och graviditet som inte är sjukdomar eller medicinska defekter men väl problem för vissa, har nog varit uppe diskussionsforumet Tjejer, så där kan jag se en viss risk för krockar.

Vad tycker ni om detta ?

Per Brune

clindh

Forumvärd
Låter vettigt.

Kanske skall vi ändra/utöka beskrivningen på forumet "Träning", för där ser jag att det också diskuteras en del sådant - ont i armbågar etc. "Träning och hälsa" kanske?

Inte för många forum

Tycker att det intressanta är just skärningspunkten mellan aktivteten och det eventuella medicinska problemet. T ex om man kan åka telemark med knäproblem.

Ett sånt ämne tycker jag hör mera hemma på telemarkforumet än på ett skadeforum/medicinskt forum.

Så jag skulle i första hand vilja posta sådan frågeställningar på respektive aktivitet.

Tråden om glasögon / linser etc skulle kunna ligga på det allmänna forumet.

Thure
[Ändrat av thureb 2005-09-21 kl 16:08]

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg