Medelhavet

Har "bilat" igenom/på samtliga öar och de är intressanta/vackra, särskilt Korsika. Om jag vore dig skulle jag undvika kusten och istället ge mig av mer in i landskapet (bland bergen/kullarna), på samtliga öar. Nu var det ett tag sedan jag var där (över tio år), men av de minnen jag har så var vägarna bra och vissa fantastiska vyer.......
 
Jag cyklade genom Sicilien 2008. Det är väldigt vackert där, särskillt på våren när hela ön står i blommning. Dock finns det galet mycket bilar på ön, det var ofta trafikstockningar och ganska mycket turister trots att det var i mitten av April. Innåt landet så var det betydligt mindre traffik, men du får helt klart räkna med att det kommer bilar.

Sicilien är en väldigt vacker ö, med ett rikt kulturutbud. Ska du cykla där bör du göra det innan turistsäsongen börjar.
 
Tillbringat två veckor vardera på Sardinien och Korsika-per cykel. Tyckte bäst om Korsika,mkt omväxlande landskap,fantastiska vyer.
Sardinien mer ödsligt men fascinerande.
Kustvägarna på båda öarna "häftiga". På Korsika är västkusten mycket finare ön östkusten,dock troligen snabbare att färdas längs östkusten
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JA64 sverige-medelhavet(italien) Långcykling 0
JA64 cykla till Medelhavet. Långcykling 1
Gabben Skåne-Medelhavet Långcykling 3
bengtfalke Cykeltur Östersjön-Medelhavet Långcykling 9
Thimmy Bågfeldt Östra medelhavet Långcykling 7

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg