Med risk för att bli utskrattad....

Förr i tiden använde man kattskinn för att hålla reumatiska ryggar varma. Så hur varm skulle man inte bli om man satt på en levande katt? Skär hål i sitsen, montera katten med ryggsidan uppåt och mata den med abborre mellan varven, så kommer du ha det hur varmt och skönt som helst om ändalykten. Och inte behöver du oroa dig för att häcken ska ta eld, heller.

Fast det är klart, hur det blir med lugn och ro ska jag låta vara osagt.

Lagom ventilation nere och uppe samt tunn Al-plåt borde fixa det. En värmestårlning när det drar kallt är rätt skönt.
Vad med vindtält ala strandtält att ta med i dunken, förutom fikapaketet?
Jättefin ide nu när sjön fryser härhemma....
//J

Lagom ventilation nere och uppe samt tunn Al-plåt borde fixa det. En värmestårlning när det drar kallt är rätt skönt.
Vad med vindtält ala strandtält att ta med i dunken, förutom fikapaketet?
Jättefin ide nu när sjön fryser härhemma....
//J

Du med har ju kanonideer seobserver !
Kanske går o ha med några stänger med duk som man riggar enkelt på ekipaget, hmmm, ska fundera ut nåt, skönt med vindskydd om ryggen på isen med snålblåst.

Förr i tiden använde man kattskinn för att hålla reumatiska ryggar varma. Så hur varm skulle man inte bli om man satt på en levande katt? Skär hål i sitsen, montera katten med ryggsidan uppåt och mata den med abborre mellan varven, så kommer du ha det hur varmt och skönt som helst om ändalykten. Och inte behöver du oroa dig för att häcken ska ta eld, heller.

Fast det är klart, hur det blir med lugn och ro ska jag låta vara osagt.

Det var det värsta, det skulle nog funka, men mina fem katter är innekatter, med endast vana från
övervåningens altan på 20 kvm som de har lucka till, men de e klart, dom gillar o busa i snön som yr in på altanen, halt blir det, dom springer o bromsar, men glider in i väggarna med en smäll...
Sedan är det så att dom bara fnyser åt färsk fisk, de måste va Royal Canins Maine Coonfoder, annars strejkar dom under högljudda serenader...:)

Det var det värsta, det skulle nog funka, men mina fem katter är innekatter, med endast vana från
övervåningens altan på 20 kvm som de har lucka till, men de e klart, dom gillar o busa i snön som yr in på altanen, halt blir det, dom springer o bromsar, men glider in i väggarna med en smäll...
Sedan är det så att dom bara fnyser åt färsk fisk, de måste va Royal Canins Maine Coonfoder, annars strejkar dom under högljudda serenader...:)

Hmm, katterna är lika kräsna som endel på utsidan som höjer ett visst märke av frystorkat till skyarna...
Undrar om dom också har sladdat runt på snön och glidit in i många vägar ;-))

Öhrnell;397327 sa:
Ett enkelt paraply kunde kanske fungera om man monterade nån slags fastsättningsanordning för det?

Försök inte lura mig Ulrika, du vill tydligen se rubrikerna på kvällstidningarna :
" En isfiskare blåste bort inför förvånade fiskare på Bråviken
sittandes på en hemgjord manick försedd med paraply"
" De närvarand isfiskarna rapporterar att de aldrig sett något liknande ekipage"
" Mannen har ej återfunnits trots intensiva spaningar"
" Har ni sett något ?, har ni en bild? ring 112233"

(här gäller det att passa sig, då det kan sluta hur som helst);)

Jag har också en sån där hemmagjord skrylla av en plastdunk. Men jag har fäst min på en gammal ryggsäcksram så att den är lätt att bära.

Snygga detaljer på din dunk däremot, måste nog skruva lite mer på min.....

Mmmmm, har tänkt till lite, det är nog inte så dumt, enkelt att ta med, enkelt att fälla upp/ihop.
Slarva ihop en skiss hur det kan se ut...

peter1959

Det var nog ganska exakt så jag hade tänkt, med den skillnaden att mannen till vänster inte bara ska ha röd näsa, utan även vara grön av avund. (Och fiskarna ska väl ligga I dunken?)

('Pimp my pimpeldunk' - det här är ju ett forum man bara MÅSTE älska!)

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg