• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Med Pulka i Himalaya!

Alla vuxna som har lite av äventyret i sig har förmodligen också lite av barnet kvar innom sig. Jag började min "free radical" åkning på marsfjället och fortsatte nedför borka fjället med stjärtlapp och senare pulka. Tredje gången jag vandrade runt i Annapurna fäste jag fast en vanlig blå plastpulka (för pulkaåkning avsedd för barn) utanpå min ryggsäck och "what a ride"
Jag kan idag konstatera att det finns enormt många bra "pulkabackar" i Nepal!

UNDRAR om det är någon annan här på forumet som har gjort något liknande. Funderar på om det finns några rekord att slå?
Mitt rekord är taget åvanför Tilcho Lake vid sidan av Ticho pass ca 5300 möh. på väg ned mot marpha och jomsom.

Makalu är lite för brant men Cho Oyo (8201 möh) är nästan som skapt för pulka!
Tänk att bli första svensk!
 
Geronimo!

...låter fantastiskt kul, tycker jag. Du har inte fundrat på att låta något hippt produktionsbolag filma dina tilltag på bergen, kan ju bli något för "den nya generationen"! I Sverige åker ju de flesta ungar pulkan så vi har säkert några radical riders på jäsning... Heli-drop med sparkstötting!!!
 
O pulka! O pulka! Who would I be.....

Pulka är fantastiskt!
Ta med pulkan till Keb!
Tanken har faktiskt slagit mig att filma några åk nästa gång jag är i Nepal, måste se till att skaffa mig videokamera först. Tjock snö och branta fjäll! Med lite tuff musik pålagd borde en sådan film platsa på "extrem tv"

Pain is temporary, Glory is forever!
 
Where to buy a "pulka"

Någon som vet var man kan få kjöpt en tålig pulka? Inte någon svindyr dragpulka men en billigare och enklare variant?