Med husvagn i Grövelsjön?

En fråga till er som känner Grövelsjön väl.
Nästa midsommar eller där ikring är det dags för en sväng i nämnda fjäll igen.
Planen är att ta bil med husvagn upp o lämna ekipaget på lämplig plats.
Frågan är om någon vet o det är tillåtet att lämna bil+husvagn på P-platserna längs vägen från STF-stationen ner mot Sjöstugan, eller om det finns annan plats som är bättre.
Det är alltså inte frågan om att bo i husvagnen just där.
Det känns ju fånigt att ockupera en plats på en campingplats bara för o bli av med ekipaget ett par dagar.
 
En fråga till er som känner Grövelsjön väl.
Nästa midsommar eller där ikring är det dags för en sväng i nämnda fjäll igen.
Planen är att ta bil med husvagn upp o lämna ekipaget på lämplig plats.
Frågan är om någon vet o det är tillåtet att lämna bil+husvagn på P-platserna längs vägen från STF-stationen ner mot Sjöstugan, eller om det finns annan plats som är bättre.
Det är alltså inte frågan om att bo i husvagnen just där.
Det känns ju fånigt att ockupera en plats på en campingplats bara för o bli av med ekipaget ett par dagar.

Lämna vagnen på en P-plats kan du göra, det finns väl ingen lag om att det bara får vara en bil ?
Koppla loss o ställ bredvid varandra.

Annars brukar jag knacka på hos någon lämplig, och fråga om jag får ställa bilen eller vagnen hos dem medans jag vandrar eller nåt, de brukar erbjuda sig att ha koll på grejorna medans jag är borta, men det är ju inget tvång, efteråt brukar jag ge dem en slant till kaffebröd, en hundring eller så. Och jag är så välkommen fler gånger. Såhär gör jag då det känns träligt att ställa ekipaget på en öde skogsväg, med risk för vandalisering o dyl, men ibland måste jag ställa på ödeplatsen.
 
Finns rätt många

p-platser i området t ex skoterparkeringen på ostsidan av vägen mitt emot Grövelgården.

RT 90 X 6891734 Y 1317571 Risken för vandalisering borde vara rätt låg.

En strategisk parkering är den uppe i backen strax innan kalfjället. Du kör då uppför grusvägen mittemot avtagsvägen mot Sjöstugan. Där ligger det flera stugor i närheten med utsikt över parkeringen vilket kanske gör det till ett säkrare ställe men jag vet inte om det är tillåtet att ställa en husvagn där uppe. Ring STF eller Sjöstugan och fråga. Vart skall du vandra?

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Designstudent Hjälp med design - Husvagn Bo och sova 30
gunillaalrot Snart slänger jag tältet och hyr en husvagn! Bo och sova 27
bensson Hängmatta i Grövelsjön Bo och sova 1

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.