Mc igenom Östeuropa

Den första maj 2011 tänker jag ta båten från Malmö-Polen och sedan köra mc igenom hela Östeuropa under 4 veckor. den exakta rutten kan vi planera ihop. du kan haka på några dagar, en vecka eller gärna hela resan. Vi tältar och bor på hostels i städerna. fest och soldyrkande ska hinnas med.
Hör av er och låt oss börja sy ihop säcken!

För någr år sedan åkte vi med bil genom Polen och Ukraina för att utforska Rumänien, Bulgarien och runda Grekland. Sen körde vi runt i Turkiet men vände i Alanya.
Det kryllade av bra MC vägar så det behöver man inte leta efter! Är inte alls avundsjuk på er! ;) Kan inte åka så långt på hojen pga ryggproblem, annars hade jag gärna hängt med!

Jag vill tipsa om våra smultronställen:

Södra Polen i bergen runt Zakopane var fint.

Bergslandskapet i Rila Bergen i Bulgarien är riktigt vackert, det bästa under resan. Men de Transylvanska bergen i Rumänien kommer inte långt efter.

Den bästa badorten av Rumänien och Bulgarien tyckte vi utan tvekan var Sozopol i Bulgaien var en mysig liten lagom turistig by att slappa i. Inte alls som Sunny Beach som möjligen duger till ett fylleslag... (Extremt turistexploaterat med fullsmockad strand och svenska löpsedlar...)

Många fina stränder i syd västra Turkiet där man utan problem kan hitta en bra bit för sig själv.

På vår hemsida kan du läsa reseskildringen från den resan o kanske få mer tips: www.4x4expedition.se

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kmsellin Behöver tips inför första vinterturen igenom Sarek. (gällande utr mm) Expeditioner 64

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg