Jag ville ha en någorlunda modemässig regnjacka och skaffade en Rim när min Precip hade börjat läcka alltför mycket efter två år. Jag köpte min på impuls på Playgrounds leverantörskväll 2 juni. Den är elegant ljusblå (dammodell såklart, se andra trådar här på Utsidan...).
Den verkar något kortare än Precip, vilket verkar funka utmärkt. Överlag är den rymligare än jag trodde. Jag köpte dam-M (jag är 1,66). Dam-S fanns inte inne, men hade varit snyggare och antagligen funkis i naturen.
Huvan har en styvare skärm och är till min lycka infällbar. Den driclimefodrade kragen är varm och skön. Sidofickorna är klart mindre och sitter långt ned, under ett eventuellt höftbälte. Bröstfickan är ganska trång. Armhåledragkedjorna har numera dragskon ute på ärmen, dvs tvärtom mot Precip. Slutligen har Rim lite diskreta reflexer här och var.
Hittills har jag bara använt jackan för cykel- och gatubruk här i Fjollträsk och är nöjd. Jag kanske åker upp och vandrar i juli, vilket borde ge ett mer uttömmande svar.