Behöver lite respons och synpunkter på en knepig situation som jag hamnat i. Inhandlade Marmot ATV Jacket från Addnature under deras kampanj för jackan. I produktinfot på hemsidan för jackan stod att den var tillverkad i Schoeller Dryskin EXTREME, alltså både i Marmots och Addnatures fakta om jackan. Eftersom jag tidigare köpt ATV-byxan var jag glad över att tillfället gavs. Men av någon anledning tittade jag lite extra på lapparna som satt på jackan, och där stod absolut inte att jackan var gjord i EXTREME, utan i vanlig Schoeller Dryskin. Ingen lapp i jackan indikerar motsatsen, och materialsammansättningen enligt tvättlappen skiljer sig relativt mycket från den i mina byxor som alltså ska vara av samma material. Kontaktade både Addnature och Granitbiten för att få svar på det här, med varierande grad av framgång. Idag damp det alltså ner ett mail där jag får förklaringen att jackan, enligt Marmot i USA, bara är felmärkt... och att den är tillverkad i EXTREME. Ska man lita på denna förklaring?..:-/
Marmot ATV Jacket
- Trådstartare Farbrorvattenmelon
- Start datum
Liknande trådar