manitou ?

Är det någon därute i MTB Sverige som har ngn åsikt om maitou "Mars" är en framgaffel att räkna med på träningsturer i skogen ett par ggr i veckan. Är den värd 2500 pix ? Tacksam för köpråd !

Manitou mars

Hej

Har själv uppgraderat min Scott cykel med en Manitou Mars. Den har både luft och olja.

Jag är helnöjd med dämparen. Originaldämparen på min cykel, en RST, var alldeles för vek. Mars dämparen kan du får stenhårds om du pumpar i högt tryck. Det är alltså perfekt om du vill växla mellan stötig skogsterräng och enklare körning.

Mars dämparen var oxå lättare.

Jag gav 3500 kr för min på rea så om du får samma för 2500 kr så är det bara att gartulera.

mvh
Jan-Eric

Det var värst

Manitou mars modellen 2002 kostar inte under 5 lakan, kan det verkligen variera så mkt över en årsmodell`?
tur att den ingick i min hoj/L

Olika

Manitou Mars är samlingsnamnet för flera olika dämpare med olika pris och egenskaper.

2002:eek:rna = Mars-Super, -Diva, -Elite, -Comp Coil

Vad beträffar Manitou Mars (bara Mars) 2001-års modell så är det som JET påpekade luft och olje dämpning vilket är en mycket bra lösning tycker jag.

Är det 2001:an för 2500kr är det ett mycket bra köp som med rätt underhåll kommer att fungera i flera år.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg