Malaga

Jag ska åka till Malaga, förmodligen helgen den 10:e november, och hälsa på min flickvän som pluggar där.
Nu är min fråga, finns det nån mycket närbelägen klippa där och hur hittar man nån replagskamrat för halvdagar. Ska ju tilläggas att jag inte pratar ett ord spanska.

El Chorro

Jag har varit i El Chorro, som ligger bara ett par mil därifrån. Jag vill minnas att vi åkte tåg dit från Malaga. Det är (såklart) ett sportklätterställe, och med säkert några hundra leder i alla register, och riktigt bra kvalité. Vi hade ingen förare, utan gick bara runt och tog det som såg fint ut. Någon gång blev det lite för svårt, och någon gång lite för lätt, men det var väldigt spännande att inte veta om man var på en 6a eller 7a. Det blev på sätt och vis extra mycket onsight :)

Lycka till

Mac

Har du provat 8a:s spanska sida? Där kanske du kan skriva en rad i deras forum. Språket behöver du nog inte se som ett potentiellt problem. Jag har hört de mest livliga diskutioner mellan människor som inte talar ett ord av varandras språk.

Lycka till!

tycker nog att el chorro är det självklara valet..
varit där 2 gånger och totalt drygt 5 veckor och trots att jag är som en duracellkanin vad gäller klättring finns fortfarande massor kvar att göra. Är ett mäktigt och fint område med leder i alla register och det fina med kråksången är att när man väl tagit tåget från malaga till el chorro är det gångavstånd till det mesta.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ph.nilsson Klättring i spanien, resan malaga-el chorro Sportklättring 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg