Jag har kommit över en gammal takbox till rätt pris och funderar på om man skulle kunna snygga till den litet. Jag kommer förmodligen att ha den på bilen under hela vintrarna eftersom det är lämpligt att bara slänga i längdskidorna när man åker upp till spåret och därför skulle jag vilja att den var litet snyggare. Det är dessutom ett roligt litet projekt så här på vårkanten.
Så till min fråga; hur gör man?
Vad ska jag ha för färg? Jag tänkte rolla boxxen vilket gör att färgen bör flyta ut bra för att få en snygg yta. Bör jag grunda på något sätt? Övrigt förarbete?
Det är en gammal Thule boxx och den är förmodligen gjord i någon typ av plast eller ev. glasfiber.
Är det någon som är intresserad så kan jag lägga upp lite bilder från projektet också.
Tacksam för svar.
Så till min fråga; hur gör man?
Vad ska jag ha för färg? Jag tänkte rolla boxxen vilket gör att färgen bör flyta ut bra för att få en snygg yta. Bör jag grunda på något sätt? Övrigt förarbete?
Det är en gammal Thule boxx och den är förmodligen gjord i någon typ av plast eller ev. glasfiber.
Är det någon som är intresserad så kan jag lägga upp lite bilder från projektet också.
Tacksam för svar.