Magnum High-tech

Har kollat på ett par Magnum High-tech Elite Force kängor på nätet.Dessa verkar bra men är det någon som har erfarenhet eller vet något om dessa kängor?????

Jag hade planer på att skaffa sådana och gjorde lite research. Åkte till affären och provade alla Magnums modeller. Jag sökte kängor för lite längre vandringar med tung packning och hittade till slut ett par Meindl.
Som vardags/arbetskängor eller kortare skogsturer klarar du dig nog bra med ett par magnumkängor.

Guest

Gäst
ok med lite extrautrustning

jag har haft 2 par av nämnda modell, ett par av den enkla varianten m nylon på sidorna & ett par vattentäta. efter ett tag blir dom som en handske på foten, men sulan är lite halare på klippor osv än tex vibramsulan.
ett tips om du går med packning eller bara vill få lite bättre komfort: köp ett hälinlägg i silikon! (kostar en hundring på sportaffären)
vilket lyft!

magnum

köpte ett par magnum hightech kängor -87 när jag jobbade i extra som ordningsvakt hade dom 4 dar i veckan till 97 då sulan var helt utsliten detta var kängor med läder plös,
köpte ett par nya för et år sen när mina m 90 var slut dom höll i tre månader utan att användas mer än max 2 dagar i veckan plösen var i plast så den sprack längst ner tvärs över dom läcker som såll. dom förra kunde jag kunde jag gå i vatten upp till knylorna utan att bli blöt :(

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg