Inte ens med lupp
Hittar ingen tupp!
Vad gäller trådens ämne är väl den nygamla Rossignol-tuppen söt?
Hittar ingen tupp!
Vad gäller trådens ämne är väl den nygamla Rossignol-tuppen söt?
Norrøna hade klart snyggast logga förr i tiden (sent -90 tidigt 2000)
Hittade ingen onlinebild på den klassiska, så jag gick ut i förrådet och fotoferade mina gamla slalomskidor
Spanska Boreal, som fö. betyder Norrsken, har en stiliserad get (eller vad det nu är) i loggan. Tidigare var "geten" lite mer naturtrogen:
Fortsatt realism. Bävern utannonserades av Intersport, så det kan vara ett märke som fördes enbart av den kedjan, men jag vet inte. I vart fall gjordes ryggsäck, sovsäck och liggunderlag med det namnet. Året är 1978.
Annonser från 1960. Sameanoraken tillverkades av AB Elof Malmberg i Gävle efter riktlinjer från "Främjandets utrustningskommitté". JOFA stod för Jonssons Fabriker AB i Malung. Hur intetsägande JOFA:s logotyp ser ut idag ska jag låta er slippa veta.
Innan 1970-talets sorglösa "Fem myror-typografi" brakade lös hade både Fjällräven och Haglöfs strama typval. Jag har sett Fjällräven som tygmärke på ryggsäck, och tror att Haglöfs också hade sin måttfulla text på sina säckar (i ett rektangulärt fält, ljusgrått?). Den som har säckar med dessa märken får gärna posta bilder. Annonser från 1974 resp. 1972.
Fjällräven ryggsäck (bilden tagen på en loppis i Örnsköldsvik)
När försvann texten Örnsköldsvik från Fjällräven logo?
Så ser Karrimor ut idag resp. 1984. I en version från 1995 har gubben tackat för sig och avvikit från bokstäverna, som i övrigt var lika.