Mad Rock?

Är det någon som testat detta nya märke?
Modellen som heter Hooker ser ju rätt väl genomtänkt ut. Hur är deras gummi och hur väl fungerar alla deras nya "uppfinningar"?
På bilderna jag sett ser det ut som om skons häl sticker ut typ 1 cm bakom foten?

mvh Micke
 
Jag har ett par Hooker och hittills så är jag väldigt nöjd. Hälen sitter som gjuten. Fast jag tror att jag kommer att bli ännu mer nöjd när jag lärt mig att utnyttja alla finesser på rätt sätt.

Det enda negativa jag hittat hittills är att gummit på ovansidan av foten inte har så bra stick, det kunde de gjort lite kladdigare.

Annars är det en kanonsko!
 
Hej Micke.

Jag var och provade ett par Mad Rock Hooker för ett par veckor sedan när jag skulle köpa nya dojjor och jag måste säga att de var de skönaste skorna jag någonsin haft på min fot! Vad gäller hälen så satt den helt tajt emot, något jag inte varit med om på någon tidigare sko. Men jag köpte dem inte.
Anledningen är att Mad Rock, enligt expediten, är en mycket teknisk sko mest anpassad för hård sportklättring och bouldering med ett supermjukt gummi som, också enligt expediten, tar slut ganska fort. Jag sysslar mest med tradklättring och längre turer och vill helst inte byta skor mer än en gång per år.

Men de var grymt snygga och sköna! :)

/Fredrik
 
tittade oxå på dessa pjuks när ja skulle ha nya...dom ä ju riktigt "porriga". dock blev det inte dom bga att dels tycker jag dom verkar hålla lite dålig kvalite och dels så behöver ja inte riktigt allt dom har vid utomhusklättring....blev ett par boreal spider istället...
 
spooooky.....

äru nöjd då? mina gör ont som f**n...detta tack vare att ja kör me lite tightare och att ja inte hunnit köra in dem....hajjar inte en sak...varför är vänster fossing större än höger? vänster pjuck sitter mycket tightare än högra...brukar ju va så att höger sidan ä lite större om man ä högerhänt...skumt...
 
Jag är grymt nöjd än så länge. Visst klämmer de litegrann men sånt går ju över efter ett litet tag.
Min högerfot är större än min vänsterfot... och jag är vänsterhänt. Hmm.

I frankrike kan man (oftast) köpa olika storlekar på ett skopar. Det vore ju inte helt fel.
 
nä de vore ju nice. höger sitter som en smäck på mig.plösen är lite intersant...den ventilerar väldigt bra men man blir tok-prickig i o de kliar men annars regerar dom..fick bra pris på dem men dom verkar inte va så poppis...ja ja rock n' roll!!
 
min vänstra fot är också större än min högra.. och jag är högerhänt!! Finns det ett mönster??
Min vänstra sko ömmar väldigt efter en tur medans den högra inte gör nämvärt ont.. dock misstänker jag att smärtan i min vänstra fot gör att jag inte alls känner av den högra lika mycket..

Vad händer förresten om skomakaren lästar ut för mycket? Kan han lästa in också? Det hade ju kunnat vara smidigt om skorna blivit för stora m.m.
-b
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare Mad Rock Flash, töjer den sig? Sportklättring 6
slob Köpa Rock Empire i Tjeckien Sportklättring 6
Rock Empire selar Sportklättring 4

Liknande trådar