Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Lura tjuven?
- Trådstartare Kulram
- Start datum
Använder mig av ett pyttelitet wirelås med kombinationslås som köptes på Rusta/ClasOhlson/Biltema typ och det kostade 39 kr. Bara att sakerna är LITE fastkrånglade funkar. De låga tjuvarna tar ett par andra lagg/stavar istället om man ställer paketet väl synligt i folkmassa.
Låset är litet och lätt och hindrar inte någon med avbitare men då får man å andra sidan ha REJÄLA doningar vilket gör att man har nycklar och annat krångel. Den gång man då chansar för att man inte ORKAR blir man av med skidorna såklart... Bättre litet och simpelt/användarvänligt än rejält således är mitt tips!
Låset är litet och lätt och hindrar inte någon med avbitare men då får man å andra sidan ha REJÄLA doningar vilket gör att man har nycklar och annat krångel. Den gång man då chansar för att man inte ORKAR blir man av med skidorna såklart... Bättre litet och simpelt/användarvänligt än rejält således är mitt tips!
På många skidorter så finns skidställ i metall som är avsedda för att använda sitt medhavda lås till. Om jag inte minns fel så kostar låset ca. 60,- Detta lås tar inte mycket plats i fickan. Sedan kan man ta det lugnt under pausen utan att behöva vara orolig för att skidorna skall försvinna.
Hade tänkt så
Visst det var min första tanke men sedan kom jag på att det finns ganska många ställen som inte har sådana ställningar t.ex. på en del ställen i ÅRE
så jag kör på linjen med ett litet lås + vire
då kan jag t.ex även låsa fast dom i skidboxen om tjuven nu bryter upp lådan
Classe
Visst det var min första tanke men sedan kom jag på att det finns ganska många ställen som inte har sådana ställningar t.ex. på en del ställen i ÅRE
så jag kör på linjen med ett litet lås + vire
då kan jag t.ex även låsa fast dom i skidboxen om tjuven nu bryter upp lådan
Classe
Det var på BILTEMA det där lilla smidiga kombinationslåset fanns insåg jag idag:
Sidan 287 i katalogen:
http://www.biltema.se/pdf_kat/filer/1/cykel.pdf
Pris: 29.90 SEK
Sidan 287 i katalogen:
http://www.biltema.se/pdf_kat/filer/1/cykel.pdf
Pris: 29.90 SEK
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg