lunghags travers?

Bra ryggsäck!

Hej!
Lundhags "travers" är en väldigt bra rygga för den prisklassen den ligger i. jag har haft min i snart 3 år och den har inte blivit nött alls. du får plats med det mästa för att man kan höja locket eller ta bort locket helt och då får man kanske uppemot 5 liter extra.
Ska du packa med dig lite mondre packning så är det lätt att rulla själva säcken med snölåset och på så sätt blir den mindre.
Den är bra vid utförsåkning där det inte finns några fickor som kan störa. den är slimmad vid sidorna men på utsidan kan du fästa hur mycket du vill i "Daisy Chains" som sitter på utsidan. Ta med en massa spännremmar när du ska andvända den så kan du sätta fast det mästa.
Enda nackdelen är att det kan bli omständigt att öppna och stänga rullöppningen när du ska ha åt saker i säcken.

skit säck!!!

har under en längre tid tästat min lundhags travers säck bla. vid skidåkning i abisko o kommit fram till att den suuuger!!! avsaknaden av något stabiliserande i ryggen så som en alu skena gör att säcken kolapsar när man har lite tygre grejjor i den. axelremmarna är desutom mycket obekväma vilket resulterade i en väldigt öm rygg.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magwo Lägga kilar vid travers Klättring allmänt 12

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg