Lundhags Trailrunner

Hej,

Någon som prövat lundags trailrunner säck. Är den värd sitt höga pris? Skall ha den att springa dagsturer samt kortare fjällturer/bergsmaraton med. Funderar annars på Lundhags T24, KIMM L pack eller Litepac 27L. Vad skall man ha?

Martin

Precis köpt

Jag köpte den igår och följde med mig ut på morgon rundan -löpning i terräng. Den sitter bra, jag har nog inte ställt in alla band rätt än, i vissa lägen kände tyngden inte riktigt rätt fördelad över axelbanden, men efter lite justerande satt den perfekt! Den "hoppar" ju fortfarande lite på ryggen när man springer, men absolut inte som en vanlig ryggsäck. Man får plats med förvånandsvärt mycket bara i själva ryggsäcken, (mycket av min lättvikts utr för sommar vandringar), resten går ner i västen på framsidan -som jag knappast fyllde vid testpackningen.

Jag kan varmt rekommendera denna ryggsäck, men då har jag ju inte testat T24:an.. Lycka till!

Tja, den ser ju fin ut utan att ha provat den. Dock verkar den vara minst sagt späckad med finesser, den väger nästan 8 hekto att jämföra med Litepac 27 som bara väger drygt 4 (och kan kapas ned ett hekto till). Frågan är hur de står sig mot varandra, en mer traditionell lättviktslöparsäck mot en funktionsspäckad multisportsäck. Var för sig är det säkert bra säckar allihop. Både Litepac och KIMM som jag provat är kanon. Bättre än t ex Haglöfs LIM, my opinion.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
surfban lundhags t24 eller gamla t20? Multisport 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg