Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
OPTI lästen är lite rymligare uppe på foten (heter det uppe på fotryggen?) samt lite mera plats runt tårna. Annars lär den vara ganska lika(underbar) som gamla "Lundisarna"
Lästen är nog ungefär densamma. Skillnaden är att det sytts på lite läder i hälen för att motverka skavsår och dylikt. Framdelen är större vilket ger en skönare känsla om utrymme för mera luft. Nckdelen blir väl att den inte är lika stabil i och med större utrymme.
Tydligen är det ett gammalt koncept som kommit tillbaka i nytappning. Plastdelen är annorlunda också vilket motverkar att framdelen blir ihopsjunken och böjd.
Jag är lite fundersam över neoprenfodrade skaftet - det är slutna celler för att inte suga åt sig fukt.
Det betyder att det inte heller kan passera någon ånga genom. Och foten är cellgummiklädd.
Betyder inte det att kängan bara ventilerar upp genom skaftets öppning? Som en gummistövel? Ska de va så?
Lundhags filosofi baserar sig väl i första hand inte pà att svetten ska ut genom materialen, utan att man ska byta ilággsula och strumpor med jámna mellanrum. Om jag förstâtt det hela rätt?
Jag är lite fundersam över neoprenfodrade skaftet - det är slutna celler för att inte suga åt sig fukt.
Det betyder att det inte heller kan passera någon ånga genom. Och foten är cellgummiklädd.
Betyder inte det att kängan bara ventilerar upp genom skaftets öppning? Som en gummistövel? Ska de va så?
Jag tror det ventilerar. Det har inte blivit extremt varmt när jag gått i dem när det varit ca 20 celsius i alla fall. När det var 35 i solen va de dock varma.