• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Lundhags Motion Spirit 65?

Hej!
Jag är i färd att köpa ryggsäck för fjällvandring (typ sommar i Sarek 8 dagar) och vill gärna ha tips. Har sedan -95 vandrat med en Haglöfs Shosho 5000 Woman som nu gjort sitt. Det är svårt att hitta något som passar. Jag är 164 cm 54 kg och kurvig. Funderar på att köpa Lundhags Motion Spirit 65. Jag måste då ställa in ryggplattan i bottenläge för att den ska passa hyffsat vilket gör mig osäker, den väger ju också rätt mycket 3,7 kg, men har inte hittat någon som passat bättre ännu. Är förvånad att även tjejsäckar verkar för långa i ryggen för mig. Någon tjej som har efrarenhet av Lundhags Motion Spirit 65 eller annat tips?

Ledsen att jag inte är tjej...(..öh..det är jag förresten inte..=) Min flickvän skaffade sig precis denna säck och hon har provvandrat lite med den för att vi i nästa vecka ska ta en längre tur längs kungsleden. Hon är dock större än vad du är (175) och antagligen bredare över höfterna. FÖr henne fungerar den mycket bra. Den har en ordentlig svank vilket gör den mycket luftig, vilket hon tyckte var mycket behagligt. Hittills inga negativa överraskningar.

Lundhags Motion Spirit 65

Tror att Motion Spirit 65 fungerar bra för dig, har dock själv bara "provgått" med en några dagar. Köpte själv en Bergans Rondane 65 (2 år sen)istället för Lundhags Spirit, vet fortvarande inte om jag gjorde det rätta valet. Är själv 164 lång fast lite "tjockare".
I år har jag fastnat för Fjällrävens Råstu, men inte dammodellen, utan 75(herrmodell)som satt väldigt bra på provtur. Ska på en tre veckors tur runt Sarek, behöver lite mer utrymme...

Ryggsäck

Har precis kommit tillbaka från en tur med min nya ryggsäck, en Bergans Trollhetta 75L. Är samma längd som dig, dock inte lika nätt. Tycker den sitter som smäck när man bär ganska tungt.(22 kg) Den sägs ska vara för människor i längen 155-185 cm hög...Det enda som kan vara på minuskontot är att den är lite dyr (2500 riksdaler). Den väger förresten 3,2 kg, men som sagt väldigt bra bärkomfort.....

avslutad210712

Gäst
Min sambo har en Lundhags Motion 65 (dvs inte tjejmodellen) och hon är nöjd med den. Verkar fungera trots att hon bara är 155/47 och hon bär 20 kg i startvikt vilket är mer imponerande än mina 30+ i startvikt. Tycker dock att tomvikten är i högsta laget men om man inte går 3 veckors vandringar med oklövjad hund som vi gör så spelar det mindre roll.

Du har testat Sec?

mariastalnacke; sa:
Har sedan -95 vandrat med en Haglöfs Shosho 5000 Woman som nu gjort sitt. Det är svårt att hitta något som passar. Jag är 164 cm 54 kg och kurvig.

Om din Shosho satt bra, har du testat Sec? Det är ju samma säck i grunden, och dessutom är den prisvärd. Den är heller inte lika tung som till exempel (den för övrigt illaluktande) Motion.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Annakajsa Aclima eller Lundhags varma vinter sportbh? Tjejforum 1
flindra Bulle i ryggen - Lundhags V8 Spirit Tjejforum 20

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg