Luddan och Jörns filtladdar

Då är det beställt! Jag tänker inte frysa om fötterna till vintern, så därför ska jag göra allt i min makt för att hitta en bra lösning.

Därför blir det måttbeställda Luddan filtkängor som dessutom är tillpassade för att fungera tillsammans med Jörnkängan antifrys filtinllerladda.

Vad tror du? Kan det bli en bra kombo?

Bilagor

• luddan_hog_gra-brun (1).jpg
    luddan_hog_gra-brun (1).jpg
    122.5 KB · Visningar: 2,914
  • Filtsokk.png
    Filtsokk.png
    84.8 KB · Visningar: 1,852
Så länge du bor på en plats med "torr" kyla (inlandet) blir det säkert bra.

Jag har ett par luddar, och har traskat runt i dem barfota i bortåt -25 nån timme eller så, utan att frysa om fötterna. Förvånandsvärt varma för att vara så lätta :). Skulle nog dock nöjt mig med luddar med nån extrasula eller två + tunna yllesockar + raggisar, men å andra sidan gör välan laddarna samma jobb som raggisarna?

Efter många om och men, beslutade jag mig för att inte köpa mig Luddan, och istället blev det Nokian Naali.

Men trots att jag hade valt en storlek större än normalt, så var de både för smala, och för låga i vristen så det blir retur. Jag skulle köpa av en luddanleverantör jag trodde var tillverkaren, vilket visade sig vara fel. Nu har jag dock beställt ett par Luddan Grizzly, från Winter Life som är specialskurna efter mina fötter och klädda i läder.

Något säger mig att det inte kommer att vara kallt om fötterna i vinter. :)

Mina är likadana som på bilden men mina kommer att vara i mellanbrunt:

image

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg