Lowe-Alpin?

Globetrotter säljer

men du kanske ville känna lite på dem och då är de ju inget bra alternativ. http://www.globetrotter.de
Kollar man på Lowe Alpines hemsida så är inga återförsäljare alls listade i Sverige... lite konstigt...
Min är också köpt på Naturkompaniet men det var ett par år sedan nu.

/H
 
LOWE ALPINE

Lowe alpine har ingen generalagent i sverige längre, ev kommer det att lösas men när?. Kolla hos dom som säljer ryggsäckar och fråga dig fram.
Orsaken till att jag vet detta är att jag efter 5 års användande av en LOWE alpine crossbow 90+10 fick problem med bärsystemet. En rem lossnade i sömmen. Fast då jag köpt den hos Naturkompaniet så skulle dom lösa detta, någon skomakare skulle fixa detta. Har ej hämtat säcken än men dom skulle stå för reperationen då det var fabrikationsfel.
Annars är det en suverän säck.

//Ronnie
 
Specifik säck.

Det verkar ont om Love-Alpin i affärerna.
Är det någon som har provat deras Contour Event 35?
Den verkar ganska intressant för kortare stugturer tycker jag.
mvh
/Richard
 
Inte nöjd med Lowe Alpine...

då rå.

Köpte ett par tumvantar på sportsnet.se för 780 pix som efter bara en veckas användning på min vintertur 2001 nöttes sönder i yttertyget. Observera att jag använde vantarna sporadiskt!

Försökte reklammera dem hos sportsnet, men de tyckte efter inspektion att "jag hade haft otur" och antagligen nött sönder dem på någon sten eller liknande! När jag nu fått tillbaka handskarna har jag också upptäckt att snörremmen som man spänner handsken kring armen med lossnat från sitt plasthölje... detta kan jag säkerligen laga själv, men va fasen, en expeditionshandske... till vilka expeditioner då???

Det är tyvärr de små sakerna som gör det, aldrig mera Lowe eller Alpine Expedition Mitts för min del!


Mvh
Jmlove

forumet är härligt, nu mår jag bättre!
Hittade ett par Gore-Tex Berghaus, rejäla doningar med innervantar på Fliesbergs i STockholm som jag köpte i stället. Imorgon tåget till Lappland!
 

Liknande trådar