Lowe Alpin Contour 60+10 Hyperlite

Tjena! Första inlägget här efter lite smygläsning. :)

Funderar på att köpa ryggan i ämnet ovan inför min första riktiga vandring nästa sommar där jag ska vara ute i fjällen runt kebnekaise i en vecka ca.

http://www.outnet.se/lowe-alpin/contour-6010-hyperlite.php

Tanken är att vi ska ha ett två eller tremannatält med oss men ändå sova och äta i en stuga då och då. Ryggsäcken ska givetvis även fungera till en vecka helt i tält och med mat för en hel vecka. Jag behöver även ha med mig lite fiskeutrustning.

Vad tycker ni om detta valet?
Jag funderar på att köpa den nu när den är billig(är den billig?) och spara några hundra, istället för att köpa en i vår. Kommer det komma fler alternativ på rea framöver?
Finns det nån säck som är bättre för ändamålet?


mvh
 
testa - testa- sen testar du

Har inga erfarenheter av denna säck så det kan jag inte säga bu eller bä om. Skulle dock rekommendera dig att testa säcken innan köp.
Kolla in butik som har den, lasta den med 1v packning i butik och få hjälp med att ställa in för din rygg. Alternativt lånar du hem den och traskar runt hemma med dina prylar nerpackade.
Ha på den länge när du testar (kanske ta en promenad ute med den, utan att skita ner eller förstöra den förståss :)). Tycker du att den verkar bra, köp.
Testa gärna flera säckar, det finns många bra i den storleken och ca gurka prisklassen (OSprey Bergans, Haglöfs m.fl.).

Som sagt. Testa och testa igen. du kommer att ha på dig säcken en hel del när du är ute och vandrar... så testa :)

BZ
 

Liknande trådar