Lofoten

Hej!

Det här är mer en fråga ang. ovannämnda destination än kanske telemark... Jag ska till Lofoten och arbeta jul/nyårshelgen och hoppas på åtminstone någon dag ledig då jag skulle vilja utnyttja den äventyrliga naturen däruppe. Eftersom jag aldrig har varit där tidigare och åker ensam vore det bra om det fanns något typ av äventyrscenter som anordnade utflykter i t ex randonné, fjällturer, klättring eller annan kul vintersport. Eller kanske det finns något bra ställe att åka utför på eller telemark? Är det någon som varit där och har tips att komma med ang detta så hör gärna av er! Jag har letat på nätet men inte riktigt hittat det jag söker.

Mvh,
Anna-Karin

Åka skidor

I senaste numret av "Åka skidor" är det ett litet reportage om Lofoten. Iofs mest bilder men möjligen står det i texten (minns inte) vart man kan vända sig för guidning m.m. Kolla upp det. /lycka till, Danne

Äventyr

A-K; sa:
Eftersom jag aldrig har varit där tidigare och åker ensam vore det bra om det fanns något typ av äventyrscenter som anordnade utflykter i t ex randonné, fjällturer, klättring eller annan kul vintersport.

Kolla Jann´s adventure på:

http://www.lofoten-aktiv.no/en/

Pratade precis med några kompisar i Lofoten och det är inte överdrivet med snö än. Men det finns mycket annat att göra där uppe. Kom ihåg att det är dyrt att köpa äventyr, du kan testa att snacka med folk på Præstengbrygga i Kabelvåg så kanske du finner någon som vill hänga med på nått kul.

Var på Lofoten ska du förresten?

/Helen

HEJ PÅ DIG
Det hænger lite var du ska vara och om du har bil. Om du ska vara i området kring Svolvær/Kabelvåg/Heningsvær så finns det mycket att gøra om du tycker om telemark.

Det jag kan rekomdera dig nær det gæller telemark ær nog Småtinderna (Kabelvåg) Rundfjellet, fast det ligger lite utanfør svolvær bort mot flygplatsen ca 20 min med bil.

Ska du bara gå på toppturer så ær Småtinderna fina æven Fløya som ligger inne i Svolvær vid Svoværgaita.

Lættast ær nog annars att prata med nogon av killarna inne på Sportsbtigkerna, Gair Rune på G-Sport ær bra, hælsa ifrån mig.

Vet inte riktigt hur det ær med snø dær nere nu, sitter sjælv i Trmsø med +2 garder och regn....
du får gærna ringa om du vill veta mer +47 41 41 81 82.

/Joakim Esaiasson

Mörketid

Appropå ljuset!

Det är ju mörketid över jul/nyår och en bit in i januari. Men om det är stjärnklart, fullmåne och snö så kan jag rekommendera en midnattstur upp på t ex Varden.

/Helen

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg