Löpprogram

Nån som har länk till nån sidan där man hittar löpprogram för att t.ex. prestera 50 minuter på milen. Marathon.se hade ju sånna förut, men nu hittar jag dem inte... Är jag förvirrad eller har de tagit bort dem?
 
XPAT; sa:
Nån som har länk till nån sidan där man hittar löpprogram för att t.ex. prestera 50 minuter på milen.

Men jösses Magnus, du verkar ju kunna spräcka den tiden hur lätt som helst, av bilden på din profilsida att döma i alla fall.

3edba9ea67c77.jpg


Vad har du för tid idag? Övervikt, skador etc?

Om du inte har någon övervikt eller skador, kör några korta tröskelpass bara är mitt tips. Kör som f_n i 20 minuter - en halvtimme, jag menar ge allt! Och så kör du så några pass så ska du se att flåset kommer. Och med flåset kommer tiden.

Kör så det ryker!

/ G
 
Att gå från ingenting till 50 min på milen via ett par ettriga tröskelpass är nog effektivt men kan leda till lite fina skador om man har otur. Såhär vintertid tror jag att det är bättre att ta det rätt lugnt i 2x minuter i stället för att ösa på i x minuter. När våren kommer kan man elda på...
 
Hej Magnus!
om du inte redan fått tipset så är det långa intervaller du ska jobba med... jag skrev ett inlägg om långa roliga intervaller. Läs det och prova gärna!
För mig har det funkat med lite annan regelbunden träning!

/A
 
Tack

olivia_hielm; sa:
Hej Magnus!
om du inte redan fått tipset så är det långa intervaller du ska jobba med... jag skrev ett inlägg om långa roliga intervaller. Läs det och prova gärna!
För mig har det funkat med lite annan regelbunden träning!

/A

Tackar så mycket, det skall jag genast sätta tänderna i... Tack alla andra också för hjälpen.....