• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Löpning i Stockholmsområdet?

Hej jag är precis nyinflyttad och tycker inte om att springa mitt inne i stan. Jag bor på söder, har någon nåt bra tips om spår att löpa på i stockholmsområdet??
Tack på förhand
Cecilia

Hej

Nu är ju frågan vad man definierar som inne i stan. Jag bor vid Zinken och jag brukar springa runt på Långholmen och Reimersholme, eller runt Årstaviken eller nedåt Gröndal och vidare längs mälarstranden förbi örnsberg, axelsberg, mälarhöjden osv... Detta är väl iofs inne i stan men man springer mestadels på stigar eller grusstigar iaf... Om man kan tänka sig att åka iväg för att träna finns det ju hur många fina områden runt kring Stockholm som helst...

Andra sidan av stan iofs...

...men jag vill ändå rekommendera att springa slingan runt Brunnsviken (genom Hagaparken). Cirka 1,3km, kuperat och väldigt vackert.

Hej!

Nu vet jag inte vart i stan du bor. Jag bor i Nacka och tycker oxå Hellasgårdenområdet är bra. Sen har du ju Gärdet, Djurgården och Lill-Janskogen t ex.
Även Rålambshovsparken och bort åt Fredhäll där man kan springa på stigar längs vattnet är fint.

/Kristian

Lidingö! Nås ganska enkelt med T-bana och buss. Lidingöloppets bana är permanent markerad. Sprang den härom lördagen tillsammans med några tusen till... Rolig och omväxlande, många härliga skogsstigar och fin utblick över vattnet bitvis. Man måste inte springa hela banan!
Hälsn BrittMarie

Re: Andra sidan av stan iofs...

MickeD; sa:
...men jag vill ändå rekommendera att springa slingan runt Brunnsviken (genom Hagaparken). Cirka 1,3km, kuperat och väldigt vackert.

Visst är det en härlig slinga att springa runt Brunnsviken, men jag hoppas sannerligen att den är längre än 1,3 km, annars har jag VÄLDIGT dåligt tempo... ;) Och dåligt flås och koll på läget i största allmänhet. Snarare 13 km hoppas jag på, eller har jag hört i.a.f.

Ha en trevlig helg och spring lugnt!

/ Nicke

Re: Re: Andra sidan av stan iofs...

Niklas L; sa:
MickeD; sa:

Visst är det en härlig slinga att springa runt Brunnsviken, men jag hoppas sannerligen att den är längre än 1,3 km, annars har jag VÄLDIGT dåligt tempo... ;) Och dåligt flås och koll på läget i största allmänhet. Snarare 13 km hoppas jag på, eller har jag hört i.a.f.

Ha en trevlig helg och spring lugnt!

/ Nicke

Hm, jag tror att du har rätt, det förklarar en del :)
Jag har länge funderat på att ta med mig GPS:en och mäta upp rundan, så man slipper tvivla på skyltarna. Det är sällan 13km känns så långa som när man börjar skymta Stallmästaregården igen. Jag tror att vi är utsatta för en komplott och att rundan egentligen är flera mil...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olivia_hielm Tips!!! för lång intervall löpning! Tjejforum 16

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg