Ljusslinga batteri utomhus

Tycker det skulle vara trevligt, att ha med en batteri LED ljusslinga att sätta upp på kvällen, när alla är samlade, lite stämning, mysbelysning.
Är det någon ni skulle rekommendera, och var kan man köpa den
 
Amazon. Sök efter LED strip USB. Enkelt att koppla in i en USB powerbank. Finns som RGB, så att du kan välja färg eller så väljer du dimbar varmvit. Kolla att de är vattentålig, typ IP67.
 
Jag hade tittat i båttillbehövrs-affärer/-webshoppar, LED Är poppis på båtar då det ju drar lite ström för mycket ljus och för båt torde det ju också vara hyfsat fukttåligt. Har inga konkreta tipspå exakt vara men en god början för snävare vidaresökning.
Sen bör man veta att tar man en sak och sätter prefixet båt- före, så stiger oftast priset på saken, ibland även kvaliteten men inte alltid :)

/Patrik
 
Vi har haft batteridrivna slingor utomhus på tomten men det går bara åt en massa batterier och blir dyrt.
Sen många år har vi nätdrivna slingor kopplade via en natt/dagsensor och det är mycket bättre.
Ett tips är att välja nätdrivna slingor.

Ljusslingor kan du handla nästan var som helst - allt ifrån bensinmackar till ICA Maxi.
 
I en tråd för utrustning? Det har blivit vanligt att ha med slinga ut och dra det längs linan i taket på tältet. Såna slingor finns på Clas Ohlsson och IKEA, men det blir ju onödig vikt att släpa på när man satt i batterierna. Det finns de som bara kräver 2 AA-batterier (IKEA) men ska de ge ljus lite längre tid så behövs 3 st och då blir det ju en del gram extra att släpa på som inte har någon dubbel funktion som att kunna funka som belysning om man behöver det på andra ställen. Men vi har ju alla olika prioriteringar.
 
I en tråd för utrustning? Det har blivit vanligt att ha med slinga ut och dra det längs linan i taket på tältet. Såna slingor finns på Clas Ohlsson och IKEA, men det blir ju onödig vikt att släpa på när man satt i batterierna. Det finns de som bara kräver 2 AA-batterier (IKEA) men ska de ge ljus lite längre tid så behövs 3 st och då blir det ju en del gram extra att släpa på som inte har någon dubbel funktion som att kunna funka som belysning om man behöver det på andra ställen. Men vi har ju alla olika prioriteringar.
Jag har den med när jag är ute och paddlar, och då spelar inte vikten någon roll, jag har gott om plats i min Prijon Grizzly
 

Balder LED Rope Lamp för 123kr kan jag tipsa om, smart koppling till powerbank bra paketerat med fästen och magneter (som jag inte provat). Gxxgla själv för att hitta.

 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg