• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Liten bok om meditation - "for Dummies"

Jag söker, för min mors räkning, en liten enkel pragmatisk bok om meditation. Gärna med ett par olika angreppssätt, gärna med tydliga övningar...

En resonerande och introducerande liten skrift som kan ta den fullständiga nybörjaren i handen för att upptäcka de första stapplande stegen inom meditation.

Liten, ja inte mer än dryga hundra sidor. På svenska.
 
jag skulle naturligtvis rekommendera att du går iväg och lär dig av någon. Att läsa innan och skapa en bild och kunna göra ett rationellt val är bra men för bästa effekt tror jag nog att stöd är bäst.

kolla ISBN: 91-89208-10-2, enkel och tillgänglig.. den kan räcka för att komma igång.
 
Kanske inte den minsta men bra i alla fall
"Mera människa", Skriven av Hans Hofs, som introducerade Zen-meditationen till sverige på 60-talet.

Roland