December/januari verkar ju verkligen vara en utmaning. Problemet blir ju att det inte går så mycket tåg och bussar då. Men Sarektraversen verkar ju vara en helt otrolig upplevelse, och verkligen en extrem utmaning ? Är det ens görbart med en stor pulka på släp ? Eller måste man packa lätt? Jag ska verkligen gå in och läsa om det. Jag ska absolut säga till om jag vill ha sällskap. Jag har alltid gjort mina vinterturer själv och älskar ensamheten, men samtidigt måste det vara häftigt att kunna dela upplevelsen med någon annan.
Tror det blir en utmaning med pulka, utöver att det är några smala passager och en del branta passager är det några höjdmeter som kommer kännas i benen. Tänker främst på passagen mellan syd- och butchtoppen, haket ner från butchtoppen, ner från gavelberget om du går från norr. Men även ner från kantberget, kammen till kantberget, stortoppen västkam och sen ner från stortoppen och ner från spijkka. Upp på spijkka borde det gå bra att gå glaciären på vintern och blir då enklare än på sommaren. Men många ställen en pulka kan komplicera turen en del.