liknande energi dricks som gatorade...

Resorb

Resorb från Apoteket tycker jag är bra att släppa ner i vattenflaskan. 49 kr för 20 brustabetter.
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=108311&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
Fast det kanske inte är så mycket energi som du önskar, ber om ursäkt för ett ointresant tips isåfall! För min del tycker jag att de funkar bra som "återställare" så att jag inte blir så degig med huvudvärk efteråt när jag varit igång ett längre pass.

Mest pang för pengarna är definitivt salt (använd mineralsalt om du vill finlira) + druvsocker + vatten enligt något av alla de tusentals snarlika recept som finns på nätet (googla "egen sportdryck" eller så). Jag har sprungit många, många mil på den soppan.

Resorb från Apoteket tycker jag är bra att släppa ner i vattenflaskan. 49 kr för 20 brustabetter.
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=108311&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
Fast det kanske inte är så mycket energi som du önskar, ber om ursäkt för ett ointresant tips isåfall! För min del tycker jag att de funkar bra som "återställare" så att jag inte blir så degig med huvudvärk efteråt när jag varit igång ett längre pass.

För att inte tala om de under dessa tabletter kan åstadkomma om man varit igång en längre natt...

vilken är bäst, har en god smack

Du måste prova. Olika magar tål sportdryck olika bra och smaken är ju som baken (godast i mitten?).

För mig funkade inte Maxim på full blandning, magen skar sig. Men på halva dosen gick det bra. Vitargo funkade bättre i magen men hade svårare att blanda sig, kunde bli en klump i vattenflaskan. Men mina erfarenheter har numer ganska många år på nacken, saker har säkerligen ändrats sedan dess.

Numer cyklar jag helt utan sportdryck, kör på vanligt vatten och Snickers. På längre turer (6-7 timmar) har jag med mig fikabröd och Coca Cola. :D

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg