Lightent?

Det liknar ett Hilleberg Nallo som jag äger och fungerar säker hyfsat bra så länge som du inte utsätts för extrema förhållanden vilket också är extremt ovanligt om du inte söker upp det. Du får nog räkna med att det börjar läcka i sömmarna om några år då livslängen inte blir den längsta. Om du nu råkar ut för en storm på kalfjället så lär bågarna böja sig.

Mao det fungerar säker helt ok men med vissa mindre fadäser. Skall du inte använda det så mycket i så många år så fungerar det nog helt ok. Men det bästa är nog om någon som äger det uttalar sig.

En sak som jag tycker är konstigt dock är att tältet väger mindre än Nallo trots att storleken verkar vara ungefär den samma men väven är betydligt tyngre.

mvh
[Ändrat av crazy 2004-04-09 kl 19:57]

crazy; sa:
En sak som jag tycker är konstigt dock är att tältet väger mindre än Nallo trots att storleken verkar vara ungefär den samma men väven är betydligt tyngre.

Det är mindre än Nallo, dessutom så är ju innertältsväven bara ett myggnät... Men det ser ju ut att funka under sommaren i varje fall. Dessutom så var det ju inte så farligt dyrt, borde väl vara prisvärt för den som inte är klaustrofobiskt lagd ;)

/Jesper

Innertältet

En rättelse:
Innertältet är av vattenavstötande nylon-bomull som andas! Kanalerna för bågarna är av mesh!

MVH
Ronny

Re: Innertältet

Fritidsbutiken; sa:
En rättelse:
Innertältet är av vattenavstötande nylon-bomull som andas! Kanalerna för bågarna är av mesh!

MVH
Ronny

Hahaha, såg det nu också när jag läste den svenska texten... ;) Står visst även när man läser den engalska ordentligt. Kanske läge för ett förtydligande på utrikiska?

/Jesper
Som uppenbarligen inte kan läsa ordentligt längre...

Neeeejjjjjjjjj!!

Jag svamlade - sorry!!

Innertältet har på Lightent överdelan av mesh!!!

Botten är dock uppdragen ca 20 cm på sidorna.
Jag är visst för trött!
Tänkte på Chandelle!

MVH
Ronny

Vad bra...jag har egentligen inte sååå höga krav på tältet.
Huvudsaken är att det väger under 2 kg och är ett 2-mannatält.
Men visst bör det duga för 2 veckors övernattning i jämtlandsfjällen och skogstrakterna i medelpad/jämtland?

Man får hålla sig undan de värsta ovädrena :)

Vår tanke är att ha med tältet på en mtb-tur genom sverige på tvären (Sundsvall -> Norge)....

Glad Påsk//Andreas

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandersex Tältfråga, Ferrino Lightent Bo och sova 2
sparken Tältet Ferrino Lightent 2 Bo och sova 5

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg