Lifeproof-skal och dåligt ljud

Jag har precis köpt ett lifeproof-skal till min iPhone 5 som jag tänkt använda mig av när jag är ute och paddlar.

Vid första samtalet så slogs jag av hur dåligt ljudet är. Jag hör motparten acceptabelt men de har väldigt svårt att höra mig. När jag sökt runt på utsidan så får jag intrycket att ganska många använder lifeproof så jag tänkte hur ni uppfattar ljudet och om det finns något man kan göra åt det. Det kan ju vara så att det bara är min telefon/skal som fungerar dåligt.

Jag har hittills kört med ett Sealline som jag köpte till min gamla iPhone 4, men den "påsen" är lite liten för 5:an, det funkar men man får vålda en del för att få den på plats. Därför tänkte jag prova med ett lifeproof men som det fungerar nu så är den oanvändbar iom att jag inte kan prata i den.

/ Markus
 
Jag har lifeproof som fungerar bra.
Vart köpte du din?
Kollegan köpte på blocket och det visade sig vara en kopia.
Dåligt ljud och skärmen helt kass passform.
 
Jag köpte mitt på iPhoneButiken.

Svårt att säga om det är en kopia eller ej. Har du någon aning om vad man kan kolla efter för att se om den är äkta?
 
Passformen känns ändå hyfsad.

Runt om inga problem men finns lite luft mellan skal och pekskärmen som är lite irriterande men jag antar att det är normalt med den här lite "fladdrigare" typen av skärmskydd.
 
Det borde vara orginal.
Det ska vara en lite klisterlapp med serie nr på båda skalen.
Mittenknappen ska vara neråt istället som kollegans, som en bulle :)

Ljudet kan ju vara lite dovt kanske men det hörs vad man säger.
Kan ju vara fel på din, kolla med säljstället.
 
Tack för svar.

Hittade serienummer på både skalen och mittenknappen går nedåt så allt lugnt så långt iaf.

Började skriva ett supportärende på lifeproof's hemsida efter att jag såg att du tyckte ditt skal fungerade bra. Innan mitt ärende skickades iväg så hittade jag följande länk.

http://www.lifeproof.com/en/support/knowledge-base/solution/13/

Detta trick (dvs att blåsa hårt in i mikrofånuttaget) fixade problemet och det blev en stor skillnad i ljud. Lämnar länken här för framtida sökande.

Tack som sagt för hjälpen.
 
Har jämfört ett original 4S-skal mot en kopia. Mitt har gummerad men ändå hal känsla på baksidan medan kopian är mer som halkig hårdplast. Väldigt välgjord men kan man jämföra så märks det direkt.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg